لینک های دسترسی

Breaking News

نگرانی ملل متحد از تداوم خشونت‌ها در افغانستان


هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) از افزایش خشونت‌ها، به ویژه، قتل‌های هدفمند ابراز نگرانی کرده و خواستار کاهش آن شده است.

دیبرا لاینز، نماینده ویژه سرمنشی ملل متحد برای افغانستان در یک نشست مجازی شورای امنیت ملی در مورد وضعیت افغانستان که ناوقت روز پنجشنبه ۱۷ دسمبر (۱۷ قوس) برگزار شد گفت که ادامه این وضعیت ممکن روند صلح افغانستان را صدمه بزند.

خانم دبیرا افزود: "از تمامی کشورها می‌خواهم که فشارهای را به طرف‌های درگیر به هدف کاهش دوامدار خشونت ادامه دهند و انتظار ما این است زمانی که گفتگوها دوباره آغاز شوند کاهش خشونت یک اولویت باشد."

او از قطر، ایالات متحدۀ امریکا، آلمان، ناوری، اوزبیکستان و برخی از کشورهای دخیل در روند صلح افغانستان برای میزبانی و تسهیلات این پروسه قدردانی کرده و گفت که این مذاکرات باید در زمان تعیین‌شدۀ آن از سر گرفته شود.

به باور خانم دیبرا صلح دوامدار زمانی نتیجۀ خواهد داد که از آغاز بانوان، جوانان، اقلیت‌ها، قربانیان جنگ و رهبران مذهبی در آن شامل باشند.

این در حالی است که جنرال مارک میلی، لوی درستیز عمومی قوای مسلح ایالات متحدۀ امریکا هشدار داده است که افزایش حملات طالبان، روند مصالحه را در افغانستان به مخاطره می‌اندازد.

آقای میلی عصر چهارشنبه با محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان و یک روز پیش از آن با نمایندگان طالبان در دوحه پایتخت قطر دیدار و در مورد روند صلح صحبت کرد.

آقای میلی گفته است که "مهمترین بخش" صحبت دو ساعتۀ وی با اعضای طالبان و نیز دیدار وی با رییس جمهور غنی تاکید بر "ضرورت فوری برای کاهش خشونت" بود.

XS
SM
MD
LG