لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا خواستار رهایی فوری فعالان زندانی هانگ کانگی شد 


مایک پمپیو، وزیر خارجۀ ایالات متحده خواستار رهایی ده فعال هانگ کانگی شد که هر یک آنان از سوی محکمۀ چین به هفت ماه تا سه سال زندان محکوم شده اند.

آقای پمپیو روز پنجشنبه ۳۱ دسمبر (۱۱ جدی) با نشر بیانیه‌ای گفت: "ایالات متحده اقدامات محکمۀ شینژن را به شدت محکوم می‌کند و خواستار رهایی فوری و بی قید و شرط ده تن از اعضای گروهی است که به زندان محکوم شده اند."

این گروه فعالان هانگ کانگی که ادعا می‌شود به تاریخ ۲۳ اگست سوار بر قایق از هانگ کانگ رهسپار تایوان بودند، در مسیر سفر توسط مسوولان چینی بازداشت و در پیوند با تظاهرات ضد چین محاکمه و زندانی شدند.

محکمۀ شهر شینژن که با هانگ کانگ هم مرز است، هشت نفر از این فعالان هانگ کانگی را به عبور غیرقانونی از آب‌های چین به تایوان متهم و هر یک آنان را به هفت ماه زندان و پرداخت ۱۰ هزار یوان چینی (۱۵۳۳ دالر امریکایی) جریمه محکوم کرد.

محاکمۀ این افراد توجه جهانی را به خود جلب کرد و شمار زیاد کشورها به ویژه ایالات متحده به خاطر رفتار حکومت چین با آنان ابراز نگرانی کردند.

آقای پمپیو گفت: "هانگ کانگ یک قلمرو شگوفا بود، تا زمانیکه حزب کمونست چین و نوکران محلی آن تنفیذ قانون را در آنجا برباد دادند وآزادی مردم هانگ کانگ را سلب کردند."

وزیر خارجۀ ایالات متحده همچنین گفته است: "رژیمی که مردم خود را از زندگی کردن محروم می‌کند، نمی‌تواند دعوای بزرگی یا رهبری جهانی را بکند. آن [چین] فقط یک حکومت استبدادی است که از مردم خود می‌ترسد."

XS
SM
MD
LG