لینک های دسترسی

Breaking News

بم افگن‌های بی-۵۲ امریکا برای تمرینات نظامی به بریتانیا رسیدند


بم افگن استراتیژیک بی-۵۲، تصویر از آرشیف صدای امریکا
بم افگن استراتیژیک بی-۵۲، تصویر از آرشیف صدای امریکا

قوای هوایی ایالات متحده روز پنجشنبه ۱۰ فبروری (۲۱ دلو) اعلام کرد که شماری از بم افگن‌های بی-۵۲ آن کشور به بریتانیا رسیدند تا در تمرینات نظامی ناتو شرکت کنند.

طیاره‌های استراتیژیک بی-۵۲ ساخت امریکا در حالی به بریتانیا رسیدند که تنش میان غرب و روسیه بر سر استقرار قوای روسی در مرز اوکراین افزایش یافته است.

فرماندهی قوای هوایی ایالات متحده مستقر در اروپا با نشر اعلامیه‌ای گفته است که این طیاره‌ها در یکی از پایگاه‌های هوایی سلطنتی واقع در ۱۵۰ کیلو متری غرب لندن، پایتخت بریتانیا، نشست کرده اند.

اما در این اعلامیه مشخص نشده است که چه تعداد از این طیاره‌های استراتیژیک در تمرینات نظامی ناتو شرکت خواهند کرد.

خبرگزاری فرانس پرس به استناد اعلامیهٔ قوای هوایی امریکا گزارش داده است که هدف این تمرینات نظامی بهبود همکاری، بلند بردن ظرفیت علمیاتی و تشریک مساعی نظامی میان قوای متحدین ایالات متحده خوانده شده است.

در اعلامیه آمده است که اعزام بمب‌افکن‌های بی-۵۲ نشاندهدهٔ‌ تعهد امریکا به متحدان ناتو و شرکای ایتلاف است و این اقدام حفظ امنیت و حاکمیت جمعی ناتو را تقویت می کند.

غرب نگران است که روسیه با اعزام قوای خود به مرز اوکراین ممکن هر لحظه بر اوکراین حملهٔ نظامی کند، ادعایی که مسکو بار‌ها آنرا رد کرده است.

در همین حال، قوای بحری ایالات متحده روز پنجشنبه گفت که چهار کشتی جنگی تیز رفتار آن کشور ماه گذشته برای شرکت در تمرینات نظامی در بحیرهٔ مدیترانه مستقر شده اند.

مسکو بیش ۱۰۰ هزار نیروی نظامی خود را در مرز اوکراین و ۲۰ هزار نیروی خود را در بلاروس مستقر کرده است، جاییکه نظامیان دو کشور روز پنجشنبه تمرینات نظامی ۱۰ روزهٔ شان را آغاز کردند.

XS
SM
MD
LG