لینک های دسترسی

Breaking News

طیاره‌های بم افگن امریکایی بر فراز جزیرۀ کوریا پرواز کرد


این نخستین بار است که بم افگن‌های B-1B امریکایی بر فراز جزیرۀ کوریای به پرواز در می‌آید
این نخستین بار است که بم افگن‌های B-1B امریکایی بر فراز جزیرۀ کوریای به پرواز در می‌آید

نظامیان امریکایی دو طیارۀ بم افگن استراتیژیک را بر فرار شبه جزیرۀ کوریا در حالی پرواز دادند که دونالد ترمپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، در مورد چگونگی پاسخ امریکا به تهدید کوریای شمالی، با مقام‌های ارشد نظامی و دفاعی ایالات متحده ملاقات کرد.

پس از آزمایشات اخیر هسته‌ای و پرتاب آزمایشی میزایل‌های کوریای شمالی، روابط میان واشنگتن و پیونگ یانگ پرتنش تر شده و رهبران دو کشور جدال لفظی تند و نیشداری در برابر همدیگر داشته اند.

دو بم افگن‌ B-1B و دو جت جنگی F-15K قوای هوایی ایالات متحده، بر اساس خبرنامۀ ستردرستیز کوریای جنوبی، پس از ورود به حریم فضایی کوریای جنوبی، میزایل‌های هوا به زمین را به آبهای ساحلی جنوب کوریا آزمایش کرد.

قوای نظامی ایالات متحده نیز با نشر خبرنامۀ جداگانه گفته است که جنگنده‌ها و بم افگن‌های امریکایی در پایان مشق و تمرین نظامی با کوریای جنوبی، آزمایشات راکتی را انجام دادند. این نخستین بار است که بم افگن‌های امریکایی یکجا با جنگنده‌های جاپان و کوریای جنوبی، تمرینات را در تاریکی شب انجام می‌دهند.

جنگنده‌های امریکایی از پایگاه اندرسن در گوام پرواز کرده بود. گوام جزیرۀ واقع در اقیانوس آرام و نزدیکترین بخش قلمرو ایالات متحده به کوریای شمالی است. پیونگ یانگ تهدید کرده است که این جزیره را هدف میزایل های خود قرار خواهد داد.

این در حالی است که رئیس جمهور ترمپ روز سه شنبه با تیم امنیت ملی خود در مورد چگونگی واکنش ایالات متحده بر تهدید هسته‌ای کوریای شمالی بر امریکا و متحدان آن، بحث کرد.

XS
SM
MD
LG