لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا در تلاش جهانی برای تولید واکسین کووید۱۹ اشتراک نمی‌کند


ایالات متحدۀ امریکا گفته است که در ابتکار جهانی برای انکشاف، تولید و توزیع مساوی واکسین کووید۱۹شرکت نخواهد کرد، زیرا سازمان جهانی صحت نقش رهبری را در این تلاش دارد.

در حال حاضر بیش از ۱۷۰ کشور در حال مذاکره برای مشارکت در تسهیلات برای دسترسی جهانی به واکسین کووید۱۹ می‌باشند.

دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده، با انتقاد از عملکرد سازمان جهانی صحت در مدیریت همه‌گیری کروناویروس، در ماه جولای گذشته روابط امریکا را با این سازمان قطع کرد.

آقای ترمپ گفت که سازمان جهانی صحت در پیوند با همه‌گیری کروناویروس چین محور برخورد کرده است.

جاد دیر، سخنگوی قصر سفید با نشر بیانیه‌ای گفته است: "ایالات متحده برای شکست این ویروس به همکاری با شرکای بین المللی خود ادامه خواهد داد، اما ما محدود به سازمان‌های چند جانبه‌ای که تحت تاثیر سازمان فاسد جهانی صحت و چین کار می‌کنند، نخواهیم بود."

اداره ترمپ پروژۀ انکشاف سریع واکسین کووید۱۹ را به راه انداخته است که هدف آن فراهم کردن ۳۰۰ میلیون دوز واکسین تایید شده تا ماه جنوری سال آینده می‌باشد. براساس این طرح ایالات متحده میلیاردها دالر را به تعداد انگشت شماری از شرکت های دارویی برای انکشاف، تولید و آزمایش واکسین احتمالی پرداخته است.

آقای دیر در بیانیۀ خود گفت: " رییس جمهور [ترمپ] برای حصول اطمینان از اینکه واکسین جدید با تمام معیارات مصوون و موثر بودن اداره دوا و مواد غذایی امریکا مطابقت داشته و کاملاً آزمایش شده و جان افراد را نجات می‌دهد، از هیچ مساعی دریغ نخواهد کرد."

هم اکنون بیش از ۱۶۵واکسین کروناویروس در کشورهای مختلف جهان زیر کار است که از آن جمله فقط ۲۷ واکسین در مرحلۀ آزمایش بالای انسان و فقط چند واکسین معدود در مرحلۀ نهایی آزمایشی رسیده است.

XS
SM
MD
LG