لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا و بریتانیا از شهروندان خود خواستند افغانستان را ترک کنند


سفارت امریکا در کابل
سفارت امریکا در کابل

با تشدید جنگ در افغانستان سفارت­‌های ایالات متحده و بریتانیا مقیم کابل روز شنبه هفتم اگست (۱۶ اسد) از شهروندان شان تقاضا کرده اند تا با استفاده از پروازهای عادی افغانستان را ترک کنند.

در خبرنامهٔ سفارت امریکا آمده است: "با توجه به وضعیت امنیتی و کاهش شمار کارمندان، امکانات سفارت برای کمک به شهروندان امریکایی در افغانستان حتا در کابل بسیار محدود است. "

سفارت ایالات متحده گفته است که اگر شهروندان آن کشور مقیم کابل، توانایی خرید "تکت طیاره" را ندارند، در این زمینه با آنان همکاری خواهد شد.

بربنیاد معلومات این سفارت، سفر شهروندان امریکایی به افغانستان‌ به دلیل بلند بودن سطح جرایم، اختطاف، درگیری، تروریزم و شیوع کروناویروس محدود شده است.

در این حال، سفارت بریتانیا مقیم کابل نیز با نشر خبرنامه‌ای، از اتباع این کشور خواسته است که افغانستان را از طریق پروازهای تجارتی ترک کنند و با مسوولان این سفارت تماس بگیرند.

در خبرنامه سفارت بریتانیا آمده است: "مصوونیت شهروندان بریتانیا اولویت نخستین ما است.... "

این سفارت از ادامه فعالیت­‌اش در افغانستان اطمینان داده و گفته است اقدامات لازم را برای تامین امنیت کارمندان­ خود روی دست خواهد گرفت.

این در حالی است که درگیری‌ها میان نظامیان افغان و جنگجویان طالبان در اکثر ولایات افغانستان جریان دارد و نیز ترورهای هدفمند و حملات انفجاری در شهر کابل افزایش یافته است.

روز گذشته دواخان مینه پال، رییس مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت افغانستان در مربوطات حوزۀ هفتم امنیتی شهر کابل در یک حملۀ مسلحانه کشته شد و طالبان مسوولیت آن را به عهده گرفتند.

سه روز پیش نیز مهمان‌خانۀ بسم‌الله محمدی، سرپرست وزارت دفاع ملی این کشور در منطقۀ "شیرپور" از بخش‌های محافظت شدۀ شهر کابل مورد حملۀ موتر بم‌گذاری شده قرار گرفت که در آن، هشت غیرنظامی کشته و بیش از ۲۰ تن دیگر زخمی شدند.

XS
SM
MD
LG