لینک های دسترسی

Breaking News

منفورت، همکار سابق ترمپ به جرم اش اعتراف کرد


پال منفورت، رئیس سابق کمپاین انتخاباتی دونالد ترمپ، به اتهامات مبنی بر تلاش برای نفوذ به حمایت از حکومت سابق اوکراین، اعتراف کرده است.

پال منفورت، ماۀ گذشته نیز به هشت مورد جرمی مرتبط به تخلفات مالی مقصر دانسته شد و ممکن که تا ده سال را در ارتباط به آن در زندان سپری کند.

به گفتۀ څارنوال امریکایی منفورت به لابینگ یا تلاش برای اعمال نفوذ به حمایت از ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهور سابق اوکراین و احزاب حامی روسیه متهم بود.

به گفتۀ څارنوالان پال منفورت این کار را بدون ثبت یا راجستر کردن آن در وزارت عدلیۀ امریکا انجام داده بود و ده ها میلیون دالر بدست آورده از این درک را نیز به ادارۀ جمع آوری مالیات، گزارش نداده است.

منفورت همچنان موافقه کرده تا در روند تحقیقات در مورد مداخلۀ روسیه در انتخابات سال ٢٠١٦، همکاری کند. اما روشن نیست که منفورت در این مورد چه معلومات دارد تا آنرا با تحقیق کنندگان امریکایی شریک بسازد.

دفتر سخنگوی قصرسفید با نشر یک اعلامیه گفته است که مشکلات حقوقی پال منفورت هیچ ربط به رئیس جمهور ترمپ ندارد. اعتراف منفورت تازه ترین انکشاف در روند تحقیقات در مورد روسیه میباشد.

تحلیلگران در واشنگتن این تحقیقات را یک درد سر برای رئیس جمهور ترمپ و جمهوریخواهان خوانده و میگویند این روند در حالی ادامه دارد که در انتخابات میان دوره ای در ماۀ نومبر، حزب مرتبط به دونالد ترمپ در تلاش برای حفظ اکثریتش در کانگرس میباشد.

XS
SM
MD
LG