لینک های دسترسی

Breaking News

سولیوان در مورد پاسخگویی به حملات حوثی‌ها با سفیران امارات و عربستان دیدار کرد


جیک سولیوان، مشاور امنیت ملی رییس جمهور ایالات متحده، گفته است که امریکا از امارات متحدهٔ‌ عرب و عربستان سعودی،‌ در برابر شورشیان حوثی یمن، حمایت می کند
جیک سولیوان، مشاور امنیت ملی رییس جمهور ایالات متحده، گفته است که امریکا از امارات متحدهٔ‌ عرب و عربستان سعودی،‌ در برابر شورشیان حوثی یمن، حمایت می کند

مشاور امنیت ملی ایالات متحده روز دوشنبه ۲۴ جنوری (چهارم دلو) با سفیران امارات متحدهٔ عرب و عربستان سعودی در ایالات متحده، ملاقات کرد.

قصر سفید با نشر اعلامیه‌ای گفته است که ملاقات جیک سولیوان، مشاور امنیت ملی رییس جمهوری امریکا، با یوسف العتیبه،‌ سفیر امارات متحدهٔ عرب در واشنگتن دی سی،‌ و ريما بنت بندر بن سلطان بن عبدالعزيز آل سعود،‌ سفیر عربستان سعودی در امریکا،‌ در مورد حملات حوثی‌ها علیه اهداف غیرنظامی در امارات و عربستان تمرکز داشت، حملاتی که موجب تلفات غیر نظامیان در هر دو کشور شده است.

بر اساس این اعلامیه، سفیران امارات و عربستان و آقای سولیوان در مورد تلاش‌های مشترک برای پاسخگو کردن حوثی‌ها گفتگو کردند.

ملاقات سفیران امارات و عربستان با مشاور امنیت ملی رییس جمهور ایالات متحده پس از آن صورت گرفت که شورشیان حوثی یمن روز دوشنبه ۲۴ جنوری (چهارم دلو) بار دیگر بر امارات متحدۀ عرب و عربستان سعودی میزایل پرتاب کردند.

در این اعلامیه همچنین آمده است که آقای سولیوان بر تعهد امریکا مبنی به امنیت امارات متحدهٔ عرب و عربستان سعودی، که ده‌ها هزار شهروند ایالات متحده در دو کشور زندگی و کار می‌کنند، تاکید کرد.

در اعلامیهٔ قصر سفید همچنین ذکر شده است که آقای سولیوان از "تعهد" عربستان و امارات به حمایت از تلاش‌های ملل متحد برای پایان دادن جنگ در یمن از طریق یک فرآیند سیاسی استقبال کرد، و بر اهمیت پایبندی همه جناح‌های درگیر به تعهدات خود مطابق قوانین بین‌المللی بشردوستانه تاکید کرد.

ایتلاف به رهبری عربستان سعودی از مارچ ۲۰۱۶ میلادی به این سو در حمایت از دولت یمن بر ضد شورشیان حوثی‌ها که کنترول صنعا، پایتخت یمن، را در دست دارند، می‌جنگد.

کشور‌های غربی از جمله ایالات متحده،‌ ایران را به حمایت از شورشیان حوثی یمن متهم کرده و گفته اند که تهران برای شورشیان حوثی سلاح و مهمات فراهم می کند، اتهامی که از سوی تهران رد شده است.

اما در اعلامیه‌ای که روز دوشنبه از سوی قصر سفید نشر شد،‌ در مورد حمایت ایران از شورشیان حوثی یمن چیزی گفته نشده است.

ایتلاف به رهبری عربستان سعودی از جمله امارات متحدهٔ عرب نیز گفته اند که شورشیان حوثی‌ از سوی ایران حمایت تسلیحاتی می‌شوند.

سازمان ملل متحد از جنگ یمن به عنوان بدترین بحران انسانی در جهان یاد کرده است.

جنگ یمن که از هفت سال به اینسو ادامه دارد و تا کنون سبب مرگ بیش از ۱۵۰ هزار نفر و بیجاشدن میلیون‌ها یمنی شده است، در بیش از یک هفتۀ اخیر وارد مرحلۀ خطرناکی شده است.

XS
SM
MD
LG