لینک های دسترسی

Breaking News

سرمنشی جدید ملل متحد با شعار "اول صلح" به کار آغاز کرد


انتونیو گوتیرش (راست) و بن کی مون سرمنشی پیشین سازمان ملل متحد
انتونیو گوتیرش (راست) و بن کی مون سرمنشی پیشین سازمان ملل متحد

انتونیو گوتیرش به صفت سرمنشی جدید سازمان ملل متحد امروز به کار آغاز کرد و بن کی مون، سرمنشی پیشین آن سازمان، نیمه شب گذشته پس از دو دور کار پنج ساله، از این سمت کنار رفت.

آقای گوتیرش، صدر اعظم پیشین پرتگال و رییس پیشین کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان، گفته است که امدادرسانی به میلیون‌ها انسانی که در جنگ‌ها گیر مانده اند "بار سنگینی" بر دل‌اش می‌باشد.

سرمنشی جدید ملل متحد گفت که غیرنظامیان با نیروی مرگبار روبرو شده، کشته، زخمی و مجبور به ترک خانه‌های شان می‌شوند و در تهی دستی به سر می‌برند. او گفت که حتا شفاخانه ‌ها و کاروان‌های امداد رسانی مصوون از خشونت‌ها، نیستند.

آقای گوتیرش از همکارانش در ملل متحد خواست "بیایید در این سال نو یک تصمیم مشترک بگیریم ... بیایید تصمیم بگیریم که صلح را نخست قرار دهیم ... صلح باید هدف و رهنمای ما باشد."

در حالیکه دونالد ترمپ، رییس جمهور منتخب ایالات متحدۀ امریکا، گفته است که ملل متحد غیرموثر است، آقای گوتیرش وعده سپرد که برای گذار از فراز مشکلات و پشت سر گذشتاندن آن "پل" خواهد ساخت.

با وصف این بیانات آقای ترمپ، سرمنشی جدید ملل متحد گفته است که برای رفع "مشکلات بزرگی" که ایالات متحدۀ امریکا و ملل متحد در سال‌های آینده با آن روبرو اند، همکاری خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG