لینک های دسترسی

Breaking News

دیدار کری با پوتین پس از آغاز خروج قوای روس از سوریه


جان کری وزیر خارجۀ ایالات متحده می گوید که با باقی ماندن بشارالاسد در قدرت، ادامۀ صلح در سوریه ناممکن است
جان کری وزیر خارجۀ ایالات متحده می گوید که با باقی ماندن بشارالاسد در قدرت، ادامۀ صلح در سوریه ناممکن است

جان کری وزیر خارجۀ ایالات متحده قصد دارد که هفتۀ آینده به مسکو سفر کند و با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، روی خروج سربازان روس از سوریه و تلاش تازه برای تأمین صلح در آن کشور جنگ زده صحبت کند.

آقای کری گفته است که او در این سفرش با ولادمیر پوتین رئیس جمهور و سرگی لاوروف وزیر خارجۀ روسیه، چگونگی گام های بعدی در راه حل سیاسی جنگ سوریه، به بحث خواهد پرداخت.

وزیر خارجۀ ایالات متحده همچنان اضافه کرده است که " فرصت فعلی نه باید ضایع شود" و گفته است که " ما در حال حاضر این توان را داریم تا برای خاتمه دادن جنگ و خونریزی در سوریه، گام های نهایی را برداریم."

باوجود آن که پس از یک توافق میان طرف های دخیل مبنی بر یک آتش در سوریه ، جنگ در آن کشور تا حد زیادی کاهش یافته است، اما جان کری هشدار داده است که با باقی ماندن بشارالاسد در رأس دولت سوریه، صلح دوامدار نا ممکن خواهد بود.

ادامۀ خروج سربازان روس

وزارت دفاع روسیه بیان داشت که در سلسلۀ خروج نیروهای روس از سوریه، امروز نیز طیاره های بیشتر روسی، به شمول طیاره های باربری و جت های جنگی، سوریه را به مقصد روسیه ترک کردند.

ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شام دوشنبه در یک اقدام ناگهانی به وزارت دفاع کشوراش دستورداد تا نیروهای روس خارج شدن از سوریه را آغاز کنند.

بر اساس یک تخمین ایالات متحده، از سه الی شش هزار نیروی روس در سوریه مستقر بوده است
بر اساس یک تخمین ایالات متحده، از سه الی شش هزار نیروی روس در سوریه مستقر بوده است

رئیس جمهور روسیه گفت که نیروهای این کشور بخش اعظم اهداف خود در سوریه را برآورده ساخته است و افزود که اقدام خروج عساکر روس از سوریه، با رئیس جمهور اسد هماهنگ شده است.

اما باوجود این اقدام، روسیه پلان دارد تا حدود ١٠٠٠ نیروی نظامی خود را در قرارگاهای هوایی و بحری در سوریه نگهدارد. بر اساس یک تخمین ایالات متحده، از سه الی شش هزار نیروی روس در سوریه مستقر بوده است.

XS
SM
MD
LG