لینک های دسترسی

Breaking News

با وصف هشدار ترمپ تندیس یک حامی برده‌داری در امریکا برداشته شد


تندیس جان کالهون، معاون پیشین ریاست جمهوری ایالات متحده و حامی برده‌داری از یک چهار راهی شهر چارلستون ایالت کارولینای جنوبی امریکا پایین کشیده شد.

شورای شهری چارلستون ناوقت شام سه شنبه ۲۳ جون به برداشتن این تندیس رای داد و ساعت یک پس از نیمه شب، مجسمۀ کالهون در حضور صدها نفر، از فراز سکوی ۳۰ متری آن در چهارراهی ماریون شهر چارلستون برداشته شد.

دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده هشدار داده است که هر کسی که در حال خرابکاری مجسمه‌ها و یا دیگر اموال فدرال دستگیر شود، ممکن است تا ده سال زندان محکوم شود.

آقای ترمپ روز سه شنبه در یک پیام تویتر نوشت: " به حکومت فدرال صلاحیت داده ام تا بر بنیاد قانون حفظ یادبود سربازان پیشین و دیگر قوانین مشابه، هر آنکسی را که آبدات، مجسمه‌ها یا دیگر ملکیت‌های فدرال را در ایالات متحده صدمه رسانده یا تخریب می‌کنند، بازداشت کرده تا حبس ده ساله مواجه کنند."

آقای ترمپ گفته است که این قانون فوراً عملی خواهد شد و کسانی را نیز در بر خواهد گرفت که قبلاً اقدام به تخریبکاری کرده اند. آقای ترمپ در ادامۀ تویت نگاشته است: "هیچ استثنایی وجود نخواهد داشت!"

در پی تظاهرات اخیر بر ضد قساوت پولیس با شهروندان و تبعیض نژادی در ایالات متحده که به خاطر درگذشت یک مرد سیاهپوست در بازداشت پولیس شکل گرفت، معترضان در چندین شهر ایالات متحده به تخریب و برداشتن آبدات و تندیس‌ کسانی اقدام کردند که در گذشته برده فروش بودند یا از برده داری حمایت می‌کردند.

جان کالهون از سال ۱۸۲۵ تا ۱۸۳۲ در دوران ریاست جمهوری جان ادمس و اندرو جکسن، روستای جمهور پیشین ایالات متحده معاون ریاست جمهوری امریکا بود. او که زمانی عضو کانگرس ایالات متحده نیز بود، آشکارا از برده‌داری حمایت می‌کرد.

XS
SM
MD
LG