لینک های دسترسی

Breaking News

کسب پناهندگی در امریکا، دشوارتر میگردد


وزارت امنیت داخلی ایالات متحده دستورالعمل تازه ای را برای مأمورین ادارۀ امور مهاجرت تهیه کرده که هدف آن، رد درخواست های پناهندگی در این کشور و تسریع روند اخراج پناهجویانیست که درخواست پناهندگی شان در مراحل اولیه قرار دارد.

این دستورالعمل، که هنوز رسماً به شعبات مربوطه فرستاده نشده است، به مأمورین دستور میدهد تا فقط درخواست کسانی را تأیید کنند که در نهایت، فرصت زیاد برای کسب پناهندگی داشته باشند، اما برای تشخیص تهدیداتی که متضمن پذیرش درخواست پناهندگی باشد، کدام معیار معینی ذکر نشده است.

در همین حال، قصر سفید می گوید که دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، به زودی یک فرمان اجرایی تازه را پیرامون منع مسافرت اتباع هفت کشور عمدتاً مسلمان، با جزئیات بیشتر صادر خواهد کرد.

قصر سفید گفته است که این فرمان به صورت بهتر اجرا خواهد شد و از هرج و مرجی که پس از امضای فرمان اجرایی اول به میان آمد، جلوگیری خواهد کرد.

دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده روز شنبه در یک گردهم آیی از حامیانش در ایالت فلوریدا گفت " شرایط جدید مستلزم راه حل های جدید" است.

رئیس جمهور ترمپ به حامیان خود گفت ادارۀ وی تا دو روز دیگر آماده انجام کاری در رابطه به طرح جدید منع مسافرت به ایالات متحده است که به باور وی، مورد علاقۀ شان قرار خواهد گرفت.

در همین حال جان مکین سناتور جمهوریخواه، به روز جمعه در بیانیۀ انتقاد آمیزش خود از رئیس جمهور ترمپ، به اختلافاتی اشاره کرد که در میان حزب جمهوریخواه ایجاد شده است. او بیان داشت که گویا قصر سفید برای خاتمه بخشیدن به یک آغاز مملو از بی نظمی و نا بسامانی تلاش می ورزد.

آقای مکین در جریان سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ بدون ذکر نام رئیس جمهور ترمپ، با اظهار تاسف، به ایجاد فاصله از - ارزش های بین المللی - ایالات متحده و اروپا اشاره کرد که هفت دهه قبل متحدین غربی را با هم یکجا کرد.

سناتور مکین در سخناش گفت: "نسل موسس کنفرانس امنیتی مونیخ، زمانی که به جهان امروز ما نگاه کند، چی خواهد گفت؟ من بیم دارم که این برای آنان چیز اشنا باشد و از فاصله گرفتن روز افزون از ارزش های جهانی به همخونی، هم نژادی، و فرقه گرایی مضطرب خواهند بود. آنها نگران افزایش رنجش و ناخشنودی ای خواهند بود که ما در برابر مهاجرین ، پناهندگان و گروه های اقلیت، خصوصا مسلمانان، مشاهده میکنیم."

XS
SM
MD
LG