لینک های دسترسی

Breaking News

الیس ویلز با جنرال باجوه روی مسلۀ صلح افغانستان صحبت کرد


دیدار الیس ویلز، با جنرال باجوه، لوی درستیز اردوی پاکستان
دیدار الیس ویلز، با جنرال باجوه، لوی درستیز اردوی پاکستان

یک دپلومات ارشد ایالات متحده با مقامات نظامی و ملکی پاکستان در اسلام آباد روی مسایل مبارزه با تروریزم و مذاکرات صلح با طالبان، صحبت کرد.

الیس ویلز، معاون وزارت خارجه امریکا برای آسیای جنوبی و مرکزی، با جنرال باجوه، لوی درستیز اردو، تهمینه جنجوعه، وزیر خارجه و مقامات دیگر بلند رتبه پاکستانی در اسلام آباد ملاقات و صحبت کرده است.

در اعلامیه سفارت امریکا مقیم اسلام آباد گفته شده است که خانم ویلز به اساس استراتیژی امریکا برای آسیای جنوبی گفته است که پاکستان در خاتمه دادن صلح آمیز جنگ جاری در افغانستان نقش بازی کرده میتواند.

اعلامیه می گوید که خانم ویلز همچنان با مقامات پاکستانی روی تعهد آنکشور در مورد ریشه کن کردن تمام گروه های دهشت افگن در پاکستان نیز بحث نموده است.

خانم ویلز قبل از سفر به پاکستان در کابل گفته بود که مانع بزرگ در برابر صلح، آنعده طالبان اند که بیرون از افغانستان بسر میبرند.

مقامات ایالات متحده به شمول رئیس جمهور ترمپ و مقامات حکومت افغانستان بار ها ادعا کرده اند که حکومت پاکستان برای گروه های دهشت افگن و تندرو در آن کشور پناهگاه های امن فراهم می کند و از آنان در جنگ افغانستان حمایت می کند؛ ادعایی که بار ها از سوی مقامات اسلام آباد رد شده است.

سفر خانم ویلز به پاکستان در وقتی صورت میگیرد که روابط واشنگتن و اسلام آباد نظر به هر وقت دیگر بحرانی است.

XS
SM
MD
LG