لینک های دسترسی

Breaking News

کالج های امریکایی در تلاش جذب بیشتر محصلین خارجی


تلاش ها برای جذب محصلین خارجی به پوهنتون های امریکایی و فرستادن دانش آموزان امریکایی به خارج، طی پنج سال اخیر افزایش یافته است.

سروی که شورای امریکایی آموزش یا (ACE) در مورد کالج های امریکایی انجام داده است نشان میدهد که سطح تعاملات بین المللی در ۷۰ در صد از ۱۱۰۰ کالجی که سروی شده، بسیار بلند بوده است.

گزارش می گوید با در نظر داشت جهانی شدن دنیا، نهاد های آموزشی مساعی شان را برای" بین المللی ساختن" کالج ها، افزایش داده اند اما توجه این تلاش ها بیشتر روی کشانیدن محصلین از خارج به امریکا بوده است نه بر عکس آن.

بر اساس آمار های ارائه شده از جانب انستیتوت بین المللی آموزش، بین سال های ۲۰۱۶-۲۰۱۵ ایالات متحده میزبان بیش از یک ملیون محصل بین المللی بوده است، که از این جمع ۳۲۸۰۰۰ محصل از چین و ۱۶۵۰۰۰ محصل از هند شامل است.

گروه های بزرگتر بعدی محصلین، متشکل از ۶۱۰۰۰ محصل از عربستان سعودی، و ۶۱۰۰۰ محصل از کوریای جنوبی میباشد.

فیصدی کمتر محصلین مقیم در امریکا به ترتیب از کانادا (۲.۶) در صد، ویتنام (۲.۱) در صد، تایوان (۲.۰) در صد، برازیل (۱.۹) در صد، جاپان (۱.۸) در صد، مکسیکو (۱.۶) در صد، ایران (۱.۲) در صد، بریتانیا (۱.۱) در صد، ترکیه (۱.۰) در صد، نایجریا (۱.۰) در صد، آلمان (۱.۰) در صد، کویت (۰.۹) در صد، نیپال (۰.۹) در صد، فرانسه (۰.۸) در صد، اندونزیا (۰.۸) در صد، ونزویلا (۰.۸) در صد، هانگ کانگ (۰.۸) در صد، مالیزیا (۰.۸) در صد، کلمبیا (۰.۷) در صد، تایلند (۰.۷) در صد و هسپانیه (۰.۶) در صد میباشد.

محصلین امریکایی در خارج از کشور

در مقابل ایالات متحده بین سال های ۲۰۱۶-۲۰۱۵ بیش از ۳۱۰۰۰۰ دانش آموز را به خارج فرستاده است که از این جمع حدود ۶۳ در صد از محصلین فصل تابستان و یا هشت هفته را در خارج از امریکا سپری کرده بودند. ۳۴ در صد از محصلین امریکایی فقط یک دوره درسی را در خارج از کشور بوده اند و ۲.۵ در صد از محصلین امریکایی یک سال مکمل درسی را در خارج از امریکا سپری کرده بودند.

انستیتوت بین المللی آموزش گزارش میدهد که بین سال های ۲۰۱۶-۲۰۱۵ بیش از مناصفه دانش آموزان امریکایی به اروپا، ۱۶ در صد به جزایر کارابین و ۱۱ در صد به کشور های آسیایی، برای کسب دانش رفته بودند.

گزارش حاکی است که با افزایش شمار محصلین خارجی، تقاضا ها برای رسیدگی ادارات کالج ها به این محصلین هم بیشتر شده است. به همین دلیل گزارش می گوید که اکثر نهاد های آموزشی مشی ها، روش ها و پلان های خود را برای بین المللی ساختن بیشتر نهاد های آموزشی امریکا، عیار ساخته اند.

برای رسیدگی به این نیازمندی ها، کالج ها و پوهنتون ها بیشتر با انستیتوت های بین المللی شریک شده، نصاب درسی را بیشتر جهانی ساخته و استادان را در این راستا تعلیم خواهند داد. به طور مثال، ۱۰ محصل اولین صنف پوهنتون هوفسترا در نیویارک، شهادتنامه های همزمان خود را از این نهاد و پوهنتون دالیان، چین دریافت کردند. پوهنتون کلمبیا در نیویارک و پوهنتون برکلی در کالیفورنیا، از نهاد های آموزشی است که با انستیتوت علمی پو، که یک پوهنتون معتبر فرانسوی است، شریک شده اند.

بر اساس این گزارش، کشور های که در شراکت با نهاد های آموزشی در ایالات متحده در صدر قرار دارد چین، فرانسه، ترکیه، آلمان و کوریای جنوبی میباشد.

اما آنچه مایه نگرانی است این است که سطح حمایت از محصلین خارجی زمانی که به پوهنتون های امریکایی داخل میشوند، باوجودی که تا حدی بهتر شده است اما هنوز هم کافی نیست.

اما نهاد های آموزشی می گویند شاید یکی از دلایل عدم دریافت حمایت کافی از این محصلین خارجی، موانع لسانی باشد، مثلاً بیشترین تعداد محصلین خارجی در امریکا از چین میباشند و ندانستن لسان انگلیسی، شاید مانع ادغام آن ها به جامعه امریکایی شده و آن ها را منزوی سازد.

حضور محصلین خارجی در امریکا در سال ۲۰۱۵ بیش از ۳۲.۸ ملیارد را به اقتصاد کشور افزود.

XS
SM
MD
LG