لینک های دسترسی

Breaking News

کووید۱۹؛ اوزبیکستان یک‌هزار بالون آکسیجن به افغانستان کمک کرد


همزمان با افزایش واقعات مثبت کووید۱۹ و کمبود آکسیجن، وزارت امور خارجۀ افغانستان می‌گوید که اوزبیکستان یک‌هزار بالون آکسیجن را به این کشور کمک کرد.

این وزارت گفت که مقام‌های افغان این کمک اوزبیکستان را صبح روز شنبه ۱۲ جون (۲۲ جوزا) از بندر حیرتان تسلیم شده اند.

وزارت امور خارجۀ افغانستان از مساعدت اوزبیکستان و تعهد همکاری آن‌ کشور در راستاهای مبارزه با بیماری کووید۱۹ در این کشور ابراز قدرانی کرده است.

وزارت خارجۀ افغانستان به تازگی از نمایندگی‌های سیاسی این کشور در منطقه خواسته است که باید برای جلب کمک‌ها در راستای مبارزه با کووید۱۹ به ویژه تهیۀ آکسیجن به افغانستان تلاش کنند.

پیش از این وزارت گفته بود که کمبود آکسیجن در این کشور به یک معضل بزرگ تبدیل شده و از سکتور خصوصی خواست که در مصرف اکسیجن صرفه‌جویی کند.

در این حال، وزارت صحت عامۀ افغانستان می‌گوید که تلاش‌های آنان برای حل این چالش در کابل و ولایات جریان دارد و به زودی کمبود آکسیجن در شفاخانه‌های ویژه کووید۱۹ حل خواهد شد.

میرویس علی‌زی، معاون سخنگوی این وزارت به صدای امریکا گفت: "در هفتۀ پیشرو بیشتر از ۴۵۰۰ بالون‌ آکسیجن از سوی ایران کمک خواهد شد که بیشتر کمبود آکسیجن را در ولایات جنوب-غرب رفع خواهد کرد."

این در حالی است که روز گذشته سازمان عفو بین الملل گفت که حکومت افغانستان باید به کمبود آکسیجن فوراً رسیدگی کند و با حمایت جامعهٔ بین‌الملی به اندازهٔ کافی واکسین کووید۱۹ و سایر مواد طبی مورد نیاز را خریداری کند.

XS
SM
MD
LG