لینک های دسترسی

Breaking News

ادامۀ جنگ در شهر قندهار؛ 'ده‌ها جنگجوی طالبان کشته شدند'


مقام‌های نظامی افغان از ادامۀ درگیری‌ها در شهر قندهار خبر داده و گفته اند که در این نبردها، دست‌کم ۷۰ جنگجوی طالبان کشته شده اند.

محمد صادق عیسی، سخنگوی قول اردوی ۲۰۵ اتل روز شنبه ۱۰ جولای (۱۹ سرطان) به صدای امریکا گفت که این جنگجویان طالبان در نتیجۀ حملات هوایی کشته شده اند.

آقای عیسی افزود که عملیات زمینی و هوایی نیروهای امنیتی به هدف سرکوب گروه طالبان در بخش‌های شهر قندهار به شدت ادامه دارد.

مقام‌های محلی ولایت قندهار گفته اند که با تشدید حملات طالبان بر اطراف شهر، صدها خانواده از خانه‌های شان بیجا شده و تلاش‌ها برای کمک به آنان جریان دارد.

'وارد شدن تلفات به غیرنظامیان'

مقام‌های صحی ولایت قندهار می‌گویند که در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶ جسد از محل این درگیری‌ها به شفاخانۀ حوزوی میروس منتقل شده که بسیاری آنان غیرنظامیان اند.

محمد داوود فرهاد، رییس این شفاخانه به صدای امریکا گفت در این مدت، ۵۷ مجروح نیز به این شفاخانه منتقل شده که ۱۲ تن آنان کودکان اند.

آقای فرهاد وضعیت صحی ۳۰ تن از مجروحین را وخیم خواند.

در یک خبر دیگر، صبح امروز در نتیجۀ یک انفجار ماین کنار جاده در ولسوالی دامان این ولایت، دو غیرنظامی کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

در این حال، وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید که در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۱ جنگجوی طالبان کشته و ۱۰۲ نفر دیگر آنان زخمی شده اند.

این وزارت افزود که این جنگجویان طالبان در ولایات، غزنی، خوست، زابل، بادغیس، بلخ، سرپل، هلمند، نیمروز، کندز، تخار و کاپیسا کشته زخمی شده اند.

گروه طالبان تا اکنون در این باره ابراز نظر نکرده است.

XS
SM
MD
LG