لینک های دسترسی

Breaking News

قصرسفید - مصروف بحث های داغ روی قانون حمل سلاح


بالابردن معیار سن برای خرید اسلحۀ، جز از بحث ها میان رئیس جمهور ترمپ و قانونگذران امریکایی میباشد
بالابردن معیار سن برای خرید اسلحۀ، جز از بحث ها میان رئیس جمهور ترمپ و قانونگذران امریکایی میباشد

قرار است دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، امروز با گروهی از قانونگذاران احزاب دموکرات و جمهوریخواه در قصر سفید ملاقات کند.

هدف از این دیدار، بحث روی طرز رسیدگی به خشونت های ناشی از سلاح در ایالات متحده خوانده شده است.

واقعۀ گلوله باری توسط یک مهاجم ١٩ ساله در یک مکتب ایالت فلوریدا که در آن ١٧ تن کشته شد، بحث ها روی مسئلۀ قوانین حمل سلاح را در واشنگتن بار دیگر داغ ساخته است.

سلاحی که اخیراً از آن در واقعۀ گلوله باری فلوریدا استفاده شد، از نوع ماشیندار بود. سارا هاکبی ساندرز، سخنگوی قصر سفید، گفته است که در بالابردن معیار سن برای خرید اسلحۀ ماشیندار، جز از بحث امروز رئیس جمهور ترمپ و قانونگذاران امریکایی خواهد بود.

انجمن تفنگداران ایالات متحده و سایر گروه های مدافع حقوق مالکیت اسلحه، شدیداً مخالف اقدامی اند که در آن امریکاییان از داشتن کدام نوع خاص سلاح، منع قرار داده شوند.

بحث ها نه تنها در سطح پایتخت، بلکه در سطح ایالت فلوریدا نیز ادامه دارد. اسامبلۀ ایالتی فلوریدا، دیروز بر یک طرح قانونی به بحث پرداخت که در آن، بالا بردن معیار سنی برای خرید سلاح، آموزش کاربُرد سلاح برای معلمان، و اجازۀ حمل سلاح مخفی از سوی معلمان در مکاتب پیشنهاد شده است.

وضع محدودیت بر داماد ترمپ

در یک انکشاف تازۀ دیگر در شهر واشنگتن دی.سی، مجوز امنیتی جرید کوشنر، داماد و مشاور ارشد دونالد ترمپ، رئیس جمهور امریکا، محدود ساخته شده و دیگر مثل قبل، به سری ترین اطلاعات دسترسی نخواهد داشت.

روزنامۀ واشنگتن پوست خبر داده که تماس های کوشنر با مقامات مشخص خارجی، نگرانی هایی را در قصر سفید برانگیخته است.

رئیس جمهور حق دارد که به کوشنر، مجوز تام و کامل امنیتی بدهد، اما ظاهراً آقای ترمپ تصمیم در مورد دامادش را، به رئیس دفتر قصر سفید محول کرده است.

ادامۀ بحث ها مبنی بر مداخلۀ روسیه

یک مقام ارشد استخباراتی امریکا میگوید که رئیس جمهور ترمپ، هدایات مشخصی برای مبارزه با مداخلۀ روسیه در انتخابات امسال کانگرس را به او نداده است.

مایک راجرز، رئیس ادارۀ امنیت ملی که دیروز در یک مجلس استماعیۀ مجلس سنای کانگرس به سؤالات سناتوران پاسخ میداد، گفت که به وی کدام هدایت مشخصی داده نشده تا خارج از حیطۀ صلاحیت اش گام هایی را برای مبارزه با مداخلۀ روسیه در انتخابات ۲۰۱۸ امریکا بردارد.

قبل از این رؤسای ارشد استخباراتی ایالات متحده گفته بودند که با تشجیع شدن مسکو در مداخلۀ مؤثر آن در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ امریکا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حال انتخابات میان دوره یی آیندۀ امریکا را که در ماه نوامبر برگزار میشود، هدف قرار داده است. این نکته را دیروز

راجرز افزود که به باور او، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، واضحاً به این نتیجه رسیده که مداخله اش در انتخابات امریکا، بهای سنگینی برایش ندارد و از اینرو، گویا به چنین مداخله ادامه داده میتواند.

رئیس ادارۀ امنیت ملی امریکا گفت که آنچه برای جلوگیری از این مداخله صورت گرفته، کافی نیست.

واشنگتن - مصروف بحث های داغ روی قانون حمل سلاح
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:25 0:00

XS
SM
MD
LG