لینک های دسترسی

Breaking News

سطح قحطی و گرسنگی در افغانستان افزایش یافته است - ملل متحد


برنامۀ جهانی غذای سازمان ملل متحد (WFP) می‌گوید که سطح قحطی و گرسنگی که در گذشته زندگی ۴۲ میلیون انسان را در ۴۳ کشور تهدید می‌‌کرد، اکنون ۴۵ میلیون نفر را تهدید می‌کند.

برنامهٔ جهانی غذا گفته است که این افزایش سه میلیونی بر اساس افرادی سنجیده شده است که زیر خط گرسنگی در افغانستان، اتیوپیا، هایتی، سومالیا، انگولا، کینیا و بروندی، زندگی می‌کنند.

دیوید بیسلی، رییس اجراییۀ برنامه جهانی غذا پس از سفر اخیرش به افغانستان گفت که برنامۀ جهانی غذا تلاش‌هایش را برای کمک با ۲۳ میلیون نفر در افغانستان افزایش می‌دهد.

ملل متحد، جنگ، تغییر اقلیم و همه‌گیری بیماری کووید۱۹ را در جهان از عوامل عمدۀ گرسنگی و قحطی در جهان عنوان کرده است.

ملل متحد همچنین گفته است که بر اساس گزارش‌های رسانه‌ها، برخی از خانواده‌ها برای زنده ماندن در افغانستان، دست به فروش کودکان شان زده اند.

این در حالی است که پیش از این سازمان ملل متحد از احتمال سقوط اقتصاد افغانستان هشدار داده و گفته بود که بیش از نصف از جمعیت افغانستان با گرسنگی شدید مواجه خواهند شد.

برنامۀ جهانی غذا به تاریخ ۲۵ اکتوبر (سوم عقرب) با نشر گزارشی گفت که از ماه نومبر ۲۰۲۱ میلادی، ۲۲.۸ میلیون نفر در این کشور با گرسنگی شدید رو به رو خواهند شد.

پیش از این، ملل متحد هشدار داده بود که تا اخیر سال جاری میلادی، یک میلیون کودک زیر سن پنج سال با سوی تغذی حاد مواجه خواهند شد در حالی که ۳.۳ میلیون نفر دیگر از این مشکل صحی رنج خواهد برد.

بر اساس پیش‌بینی برنامۀ جهانی غذا برای رسیدگی به نیازمندان در افغانستان ماهانه، ۲۲۰ میلیون دالر نیاز است تا با بخشی از ۲۳ میلیون نفر در زمستان پیش رو کمک صورت گیرد.

برنامۀ جهانی غذا همچنین هشدار داده است که با نزدیک شدن فصل زمستان، مشکلات مردم از ناحیۀ فقر و تنگ‌دستی در نقاط دوردست این کشور بیشتر خواهد شد.

XS
SM
MD
LG