لینک های دسترسی

Breaking News

سکس‌ نکردن سبب کدام مشکلات می‌شود


سکس یا مقاربت جنسی یکی از نیازمندی های عمدۀ زندگی مشترک انسان‌ها است که بی توجهی نسبت به آن ممکن باعث مشکلات صحی و اجتماعی شود.

ویب‌سایت معبتر امریکایی WebMD برخی از مشکلات عمدۀ مرتبط با نبود یا کمبود مقاربت جنسی یا سکس را برجسته کرده است.

اضطراب یا تشویش

زمانی که یک انسان تشویش داشته باشد، ممکن سکس آخرین چیزی باشد که او در موردش فکر کند. اما سکس ممکن در کاهش تشویش کمک کند. باور بر این است که سکس باعث کاهش هورمون هایی می‌شود که بدن آن را در زمان اضطراب تولید می‌کند.

سکس انسان را خوشحال‌تر و صحتمندتر می‌کند؛ عناصری که برای رفع تشویش مبرم پنداشته می‌شود.

سلامت قلب

پژوهشگران می‌گویند که افرادی که در یک ماه یک بار یا کمتر از آن سکس می‌کنند، در مقایسه با آنانی که در یک هفته دوبار سکس می‌کنند، بیشتر به امراض قلبی مبتلا می‌شوند. سکس انسان را از نگاه فزیکی و روحی تقویت می‌کند و فعالیت فزیکی بیشتر، عضلات قلب را تقویت می‌کند. قلبی که عضلات قوی داشته باشد کمتر با مشکل دچار می‌شود.

ضعف حافظه

سکس منظم در زندگی مشترک با بهبود حافظه ربط داده شده است، به ویژه بین سنین ۵۰ و ۸۹. اما رابطۀ مستقیم کمبود سکس و مقاربت جنسی با ضعف حافظه تا حال واضح نشده است.

ضعف سیستم ایمنی

سکس، کم از کم یکبادر در هفته می‌تواند سیستم معافیتی بدن را تقویت کند. افرادی که کمتر سکس می‌کنند ممکن بیشتر به بیماری‌ها مبتلا شوند. سکس منظم ممکن مقدار ایمیونوگلوبولین A را در بدن افزایش دهد؛ عناصری که با مکروب‌ها می‌جنگند و از مبتلا شدن فرد به امراض مکروبی جلوگیری می‌کنند.

سلامت پروستات

دلیل این که چرا سکس کم بر سلامت غدۀ پروستات مردان تاثیر می‌گذارد دقیقاً واضح نشده است، اما حد اقل یک مطالعه نشان داده است افرادی که در یک ماه کمتر از هفت بار ارگاسم دارند یا به عبارت دیگر ارضاع می‌شوند در مقایسه با آنانی که در عین مدت حد اقل ۲۱ بار ارضا می‌شوند، بیشتر به سرطان پروستات مبتلا می‌گردند.

کم خوابی

بدون سکس، ممکن هورمون های پرولکتین و اوکسیتوسین در بدن کاهش بیابد. این دو هورمون سبب خواب آرام می‌شود. در هنگام سکس هورمون استروجن در بدن زنان بیشتر تولید شده و سبب آرامش خواب آنان می‌شود.

دردهای مزمن

سکس، عمل خوبی برای فرار از دردهای مزمن است. ارگاسم یا ارضاع همچنان باعث می‌شود که بدن انسان اندورفین و سایر هورمون هایی را تولید کند که سبب کاهش سردردی، درد های کمر و پاها می‌شود. ارگاسم همچنان دردهای مفاصل و قاعدگی را نیز کاهش می‌دهد.

فشار خون

سکس منظم می‌تواند از بلند رفتن فشار خون جلوگیری کند. مانند سایر فعالت های فزیکی، سکس می‌تواند در عادی نگهداشتن فشار خون کمک کند.

XS
SM
MD
LG