لینک های دسترسی

Breaking News

کدام غذاها قدرت جنسی را بیشتر می‌کند؟


مجموعه‌ای از مشکلات جنسی، از ضعف گرفته تا عدم اقتدار و تفریط میل جنسی، از شایعترین مشکلات مردان و زنان است که در تمام جوامع موجود است، اما بنابر تابوهای اجتماعی در شماری جوامع سنتی کمتر به آن پرداخته شده یا در مورد آن آشکارا صحبت می‌شود.

شماری از مردم به این باور اند که این مشکلات جنسی در بسا موارد از کمبود مواد غذایی و نخوردن یا کم خوردن برخی غذاها ناشی می‌شود، از اینرو حتا برخی منابع معتبر پژوهشی در تلاش شناسایی درمان و معجون غذایی به این مشکلات اند.

متخصصان غذایی تاثیرات برخی غذاها را بر افزایش قدرت و عملکرد جنسی شناسایی کرده اند.

کنجد: خواص قوی انتی اکسیدانتی داشته و جریان خون را به اعضای تناسلی تسریع می‌بخشد. این دانۀ مشهور غذایی به خاطر داشتن مشتقات کیمیایی فینول‌دار، فرد را پر جوش و خروش نگه‌می‌دارد. کنجد همچنان به خاطر داشتن مواد کیمیایی شبیه هورمون استروجن، خاصیت قوی ضد مکروبی، ضد ویروسی و ضد سرطانی دارد.

کنجد تضمین کنندۀ سلامت قلب و عملکرد جنسی پنداشته می‌شود
کنجد تضمین کنندۀ سلامت قلب و عملکرد جنسی پنداشته می‌شود

بر اساس تحقیقات انجام شده، کنجد به خاطر داشتن اسیدهای شحمی اومیگا۳ سبب بهبود فعالیت قلب و رگ‌ها و افزایش شهوت می‌شود. همچنان کنجد به خاطر داشتن مشتق پروتینی آرجینین سبب بهبود جریان خون و سلامت نگه‌داشتن سپرم می‌شود.

صدف خوراکی: این غذای بحری سرشار از زینک است؛ منرالی که برای سلامت جنسی بسیار اساسی پنداشته می‌شود. زینک، بدن را در تولید هورمون تستوستیرون کمک می‌کند. بر اساس یافته‌های علمی، این هورمون سبب افزایش میل جنسی شده و نیز در تولید هورمون‌های تایراید که انرژی بدن را تنظیم می‌کنند، کمک می‌کند.

صدف خوراکی یکی از غذاهای مشهور بحری است
صدف خوراکی یکی از غذاهای مشهور بحری است

البته که نمی‌توان تمام این تاثیرات را فوراً پس از خوردن پنج شش صدف دریایی انتظار داشت، اما این غذای مشهور بحری از دیر زمان به خاطر این تاثیرات خود مصرف فراوانی دارد.

تخم کدو: حاوی مقدار زیاد زینک، مگنیزیم و مغذی‌های ضد فشار خون و تضمین کنندۀ سلامت قلب است که همۀ آن بر سلامت جنسی افراد نیز اثرگذار است.

تخم کدو تضمین کنندۀ سلامت قلب و عملکرد جنسی پنداشته می‌شود
تخم کدو تضمین کنندۀ سلامت قلب و عملکرد جنسی پنداشته می‌شود

یافته‌های علمی نشان داده است که تیزاب‌های شحمی اومیگا۳ موجود در تخم کدو، افزون بر سلامت قلب، برای شماری از تکالیف نسایی و سلامت و عملکرد بهتر غدۀ پروستات مردان نیز موثر ثابت شده است.

دانۀ انار: سرشار از پولی‌فینول‌ها است؛ مواد کیمیایی که سبب کاهش خطر فشار بلند خون، بیماری‌های قلبی و سکته می‌شود. چنین برداشت وجود دارد که پولی‌فینول‌ها سبب استراحت رگ‌های خون شده و جریان خود را به مغز، قلب و جهاز تناسلی بهبود می‌بخشد.

مواد کیمیایی موجود در انار مواد کیمیایی که سبب کاهش خطر فشار بلند خون، بیماری‌های قلبی و سکته می‌شود
مواد کیمیایی موجود در انار مواد کیمیایی که سبب کاهش خطر فشار بلند خون، بیماری‌های قلبی و سکته می‌شود

پولی‌فینول موجود در دانۀ انار سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و نیز خلق و مزاج مصرف کنندگان را خوش می‌سازد. بر اساس پژوهش‌های علمی، ویتامین‌های مود در دانۀ انار به ویژه ویتامین سی سبب کاهش استرس شده و مقاومت جنسی را بلند می‌برد.

آوکادو: که به نام ناک تمساحی نیز مشهور است، میوه‌ای است که در مناطق استوایی رشد می‌کند. این میوۀ سرشار از ویتامین E که خاصیت قوی انتی اکسیدانتی دارد، برای نرمش رگ‌های خون و کاهش خطر امراض قلب و رگ‌ها کمک می‌کند.

آوکادو میوه‌ای است که در مناطق استوایی رشد می‌کند
آوکادو میوه‌ای است که در مناطق استوایی رشد می‌کند

همچنین پتاشیم موجود در آوکادو سبب افزایش شهوت و اقتدار جنسی می‌شود. بر اساس یافته‌های تحقیقات معتبر علمی، مصرف آوکادو از تخریب شدن دی ان ای سپرم جلوگیری می‌کند.

اما متخصصان غذایی سفارش می‌کنند که آوکادو خام خورده شود، چون حرارت دادن، ارزش غذایی آن را می‌کاهد.

هرچند موثریت این غذاها بر سلامت عمومی بدن به ویژه سلامت قلب‌ و رگ‌ها و ثابت شده است، دانشمندان سفارش می‌کنند که در خوردن آن نباید زیاده روی شود، زیرا ممکن عوارض ناگوار را نیز در پی داشته باشد.

XS
SM
MD
LG