لینک های دسترسی

Breaking News

کمک ۲۰۰ میلیون دالری بانک جهانی با افغانستان


بانک جهانی کمک "بلاعوض" ۲۰۰ میلیون دالری جدید را به افغانستان اعلام کرد.

به گفته این بانک، قرار است این بسته کمک مالی در بخش مقابله با اثرات منفی اقتصادی و اجتماعی بحران کروناویروس، تامین تسهیلات اولیه برای شهروندان و حمایت از سکتور خصوصی افغانستان به مصرف برسد.

بانک جهانی روز پنجشنبه نهم جولای (۱۹ سرطان) در خبرنامه‌ای گفته است که ۱۰۰ میلیون این کمک از سوی اداره انکشاف بین‌المللی و ۱۰۰ میلیون دالر آن توسط صندوق انکشافی افغانستان پرداخته می‌شود.

این بانک ابراز امیدواری کرده است که دولت افغانستان اقدامات اساسی را به هدف تقویت پالیسی‌ها در راستای تسریع بهبود اوضاع اقتصادی، اجتماعی و تقویت زیربناهای اساسی، از جمله تامین انرژی برق، دسترسی به آب آشامیدنی و خدمات مخابراتی روی دست گیرد.

هینری کرالی، مسوول بخش بانک جهانی در افغانستان گفت: "در حالی‌که بحران شیوع بیماری کوید۱۹ سبب کاهش رشد اقتصادی و عواید ملی افغانستان گردیده است این برنامه منابع مالی را به منظور مدیریت اثرات ناگوار کروناویروس برای افغانستان فراهم می کند."

او افزود که بانک جهانی متعهد است تا در شرایط دشوار کنونی، در کنار مردم این کشور باقی بماند.

بانک جهانی تاکید کرده است که کروناویروس تاثیرات فوق‌العادۀ منفی بر سکتورهای مختلف به شمول صحت، اقتصاد و اجتماع گذاشته و همچنان باعث کاهش رشد اقتصادی و عواید ملی در این کشور شده است.

در دو ماه گذشته این دومین بسته کمک مالی بانک جهانی به افغانستان است که به هدف مبارزه با کروناویروس صورت می‌گیرد.

این بانک به تاریخ (۱۹ ماه ثور) سال جاری از تصویب کمک ۴۰۰ میلیون دالری به افغانستان خبر داده بود که در بخش مبارزه با کروناویروس و تقویت سکتور خصوصی در این کشور به مصرف خواهد رسید.

این در حالی است که شمار واقعات مثبت کروناویروس در این کشور به ۳۳ هزار و ۹۰۸ مورد رسیده است که از این میان، ۹۵۷ جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG