لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس؛ بانک جهانی بیش از ۱۰۰ میلیون دالر به افغانستان کمک می‌کند


دفتر بانک جهانی در افغانستان از کمک بیش از ۱۰۰ میلیون دالر با افغانستان خبر داد.

این بانک روز جمعه سوم اپریل (۱۵ حمل) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که این کمک مالی در بخش "پروژه اضطراری پاسخگویی به بیماری کووید-۱۹و تقویت نظام صحی افغانستان" به مصرف خواهد رسد.

در اعلامیه آمده است: "این بسته کمک اضطراری روند ارایۀ خدمات صحی را در ۳۴ ولایت کشور بیشتر از پیش تقویت خواهد کرد تا شیوع کروناویروس را در افغانستان بطی ساخته و در صورت افزایش بی سابقه در تقاضا، خدمات بهتر صحی برای مردم افغانستان ارایه گردد."

۱۹.۴میلیون دالر این کمک‌ها از سوی بانک جهانی و ۸۱ میلیون دیگر آن از سوی انجمن انکشاف بین‌المللی (IDA) فراهم می‌شود. بر اساس معلومات بانک جهانی قرار است این کمک‌ها توسط وزارت صحت عامه افغانستان و به حمایت سازمان ملل متحد و نهادهای غیردولتی که در بخش صحت در افغانستان فعالیت می‌کنند، تطبیق شود.

هینری کرالی، رییس بانک جهانی در افغانستان گفته است: "بانک جهانی متعهد است که در شرایط دشوار کنونی در کنار دولت و مردم افغانستان قرار گرفته و از تمامی تلاش‎‌ها به منظور مقابله با شیوع ویروس کووید-۱۹در کشور حمایت کند."

بانک جهانی در حالی از کمک بیش از ۱۰۰ میلیون دالر در افغانستان خبر داده است که شمار واقعات مثبت کروناویروس در آن کشور در حال افزایش است.

بر اساس آخرین معلومات وزارت صحت افغانستان، تا اکنون شمار واقعات مثبت این ویروس در آن کشور به ۲۷۳ رسیده که هرات و کابل به ترتیب بیشترین افراد مبتلا به کروناویروس را دارد.

XS
SM
MD
LG