لینک های دسترسی

Breaking News

خلیلزاد: به استقلال افغانستان احترام می‌گذاریم


زلمی خلیلزاد، فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان بدنبال دیدار با نمایندگان روسیه و چین برای افغانستان، گفته است که آن‌ها "به استقلال افغانستان احترام می‌گذارند."

آقای خلیلزاد در صفحه تویتر خود نوشته است: "ما به استقلال افغان‌ها احترام داریم، برای تمام افغان‌ها صلح می‌خواهیم و برای افغانستانی تلاش می‌کنیم که هرگز تهدیدی برای ما به شمار نرود."

این اظهارات، بدنبال حملۀ لفظی اخیر مشاور امنیت ملی افغانستان به آقای خلیلزاد صورت می‌گیرد که او را به "مشروعیت‌زدایی" از دولت افغانستان متهم کرده بود.

حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان در سفر اخیرش به واشنگتن گفت که آقای خلیلزاد در مذاکرات صلح با طالبان، در پی منافع شخصی است و از کارکردهایش به دولت افغانستان گزارش نمی‌دهد.

این اظهارات، واکنش تند وزارت خارجه امریکا را بدنبال داشت که "حمله به آقای خلیلزاد را حمله به وزارت خارجه ایالت متحده" توصیف کرد.

آقای خلیلزاد، اوایل این هفته با رویا رحمانی، سفیر افغانستان در واشنگتن نیز دیدار کرد و گفت که برای افغانستان و امریکا مهم است تا راه رسیدن به صلح را "یکجا با هم طی کنند."

وزارت خارجه امریکا در مورد دیدار تازۀ آقای خلیلزاد با نمایندگان روسیه و چین در امور افغانستان اعلام کرده که در این نشست، روی ادامۀ همکاری برای "آوردن صلح پایدار و رفاه برای افغانستان"، توافق شده است.

آقای خلیلزاد، هم‌چنین با رونالد کوبیا، نماینده ویژه اتحادیه اروپا دیدار کرده است.

به گفته مقامات، قرار است تماس‌ها میان نمایندگان امریکا، روسیه و چین، در آینده نیز ادامه یابد.

انتظار می‌رود دور بعدی مذاکرات امریکا و نمایندگان طالبان در ماه آینده میلادی از سر گرفته شود.

XS
SM
MD
LG