لینک های دسترسی

Breaking News

عبدالله به اظهارات محب واکنش نشان داد


رئیس اجرائیه افغانستان به اظهارات أخیر حمدالله محب واکنش نشان داد و گفت که در قبال سیاست خارجی افغانستان نباید به صورت سلیقه‌یی و احساساتی صحبت شود.

حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان هفتۀ گذشته زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژۀ ایالات متحده در امور مصالحۀ افغانستان را به "حاشیه راندن" و "مشروعیت زدایی" حکومت افغانستان و "مشروعیت بخشیدن" به گروه طالبان متهم کرد.

آقای عبدالله در این باره گفت: "بحث سیاست خارجی افغانستان بحث منافع ملی کشور ما است، بحث سلیقه‌یی، احساساتی و بحثی که همۀ دستاوردهای مردم افغانستان و قربانی‌های دیگرها را فراموش کنیم، نیست."

رئیس اجرائیه افغانستان در نشستی روز یکشنبه (۲۶حوت) گفت که بی اعتمادی میان مردم و دولت افغانستان با ایالات متحدهٔ امریکا وجود ندارد.

آقای عبدالله، افزود : "بی اعتمادی، بین مردم، دولت افغانستان و یکی از شرکای عمدهٔ کشور ما که ایالات متحده امریکا است وجود ندارد، به این شکل که یک توطیه در غیاب دولت افغانستان علیه افغان‌‌ها در جریان است و ما حالی سرو صدا، چیغ و فریاد را بلند بکنیم."

به باور آقای عبدالله در برخی موارد احتمال دارد که بحث‌هایی با متحدان افغانستان به پیش بیاید که ایجاب می کند از طریق روابط "دیپلماتیک" و مناسبات دوستانه" مطرح شده و به بحث گرفته شود.

رئیس اجرائیه افغانستان همچنان افزود "مردم ما تشویش این را ندارند که مناسبات ما با همکاران بین المللی به طرف انحراف می رود".

این نخستین بار است که یکی از ارشدترین مقام ‌های حکومت افغانستان در برابر اظهارات، حمدالله محب مشاور شورای امنیت ملی افغانستان، واکنش نشان می‌دهد.

این در حالی است که ساعاتی پس از اظهارات تند مشاور امنیت ملی افغانستان علیه زلمی خلیلزاد، وزارت خارجه ایالات متحده امریکا حمدالله محب را به مقر این وزارت احضار کرد.

معاون وزیر خارجه امریکا در این ملاقات به مشاور امنیت ملی افغانستان گفته بود که زلمی خلیلزاد نماینده وزیر خارجه امریکا است و "حمله بر سفیر خلیلزاد، حمله بر وزارت خارجه امریکا" بوده و این کار منجر به ایجاد "موانع" در روابط دو طرفه بین امریکا و افغانستان و همچنین روند صلح می شود.

XS
SM
MD
LG