لینک های دسترسی

Breaking News

خلیلزاد: در کنار مذاکرات صلح، آمادگی برای انتخابات گرفته شود


زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژه ایالات متحده در امور مصالحه افغانستان می‌گوید صلحی که منجر به ثبات و یافتن یک راه حل سیاسی برای پایان جنگ و خشونت‌ها در افغانستان شود، از اولویت‌های امریکا است.

آقای خلیلزاد روز شنبه (۲۸ ثور) در یک سلسله پیام‌ها در تویتر گفته است که در کنار پیش‌برد گفتگوهای صلح، آمادگی‌ها برای برگزاری یک انتخابات شفاف نیز برنامه‌ریزی شود.

او افزوده است: "شماری از صاحب‌نظران این روزها پرسش‌های را مطرح کرده اند که برای امریکا در افغانستان چه اولویت دارد؟ صلحی که منجر به ثبات در آن کشور شود برای ما اولویت دارد..."

آقای خلیلزاد گفته: "اما خواستن صلح مانع افغان‎ها برای آمادگی برگزاری یک انتخابات با اعتبار نمی‌شود. باید به پیش برویم، همان‌گونه صلحی که افغان‌ها شایسته آن هستند را تعقیب می‌کنیم و باید برنامه‌ریزی انتخابات شفاف نیز به پیش‌رود".

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان قرار است در ششم میزان ۱۳۹۸خورشیدی برگزار شود. در این انتخابات ۱۸ نامزد برای رقابت در این انتخابات ثبت نام کرده اند.

این در حالی است که هفته گذشته الیس ولز، معاون وزارت خارجۀ ایالات متحده در امور آسیای جنوبی و مرکزی در دیدارش با رییس جمهور غنی در مورد پیشرفت‌ها در روند صلح، نتایج لویه جرگۀ مشورتی صلح و اهمیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در زمان تعیین شده آن بحث و گفتگو کرد.

خانم ویلز که به هدف شرکت در مراسم گشایش "بررسی کمک‌های ملکی ایالات متحده – افغانستان" به کابل سفر کرده بود در دیدار با اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی روی برگزاری انتخابات شفاف و به موقع تاکید کرد.

XS
SM
MD
LG