افغانستان از مرگ ۲۰ بیمار کووید۱۹ خبر داد

وزارت صحت افغانستان امروز از مرگ ۲۰ نفری خبر داد که به بیماری کووید۱۹ مبتلا بودند که با این حساب شمار مرگ و میر ناشی از کروناویروس در این کشور به دوهزار و ۹۱۹ مورد رسید.

این وزارت روز شنبه ۲۹ می (هشتم جوزا) به خبرنگاران گفت که در یک شبانه روز گذشته، شش بیمار در کابل، دو نفر در قندهار، دو نفر در هلمند، دو تن در فاریاب و شش بیمار دیگر در ولایات هرات، بلخ، بغلان، تخار، بدخشان و بادغیس جان باخته اند.

میرویس علی‌زی، معاون سخنگوی این وزارت افزود که در این مدت، ۶۵۴ واقعۀ جدید کووید۱۹ در این کشور ثبت شده که بیشتر آن در کابل، بلخ و قندهار بوده است.

آقای علی‌زی افزود که با این آمار جدید، شمار مجموعی مبتلایان کروناویروس در این کشور، به ۷۰هزار و ۷۶۱ مورد افزایش یافته است.

این در حالی است که حکومت افغانستان برای جلوگیری از گسترش موج سوم کووید۱۹، تمامی مکاتب، پوهنتون‌های دولتی و خصوصی و مراکز آموزشی را در ۱۶ ولایت این کشور مسدود کرد.

کروناویروس برای نخستین‌بار در دسمبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به همه‌گیری جهانی مبدل شد.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، تا روز شنبه ۲۹ می (هشتم جوزا) در سراسر جهان بیش از ۱۶۹ میلیون و ۴۹۷هزار نفر به کووید۱۹ مبتلا شده که از این میان بیش از سه میلیون و ۵۲۳هزار نفر جان باخته اند.