پمپیو از تصمیم کانادا در برابر ایران استقبال کرد

وزیر خارجه ایالات متحده روز جمعه از تصمیم کانادا مبنی بر تقبیح و محکومیت ایران برای ادامه حمایت از دهشت افگنی استقبال کرده است.

مایک پمپیو در یک پیام تویتر خود نوشته است که کشورش از تصمیم و قصد کانادا برای درج نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های دهشت افگنی، استقبال می‌کند.

آقای پمپیو در این پیام تویتر خود نوشته است که "ایالات متحده از تصمیم کانادا به خطار قویاً محکوم کردن سپاه پاسداران ایران که دهشت افگنی را تمویل می کند و آنرا در فهرست دهشت افگنی درج کرده است، استقبال می کند. ایرانی ها در برابر سوء استفادۀ رژیم فاسد ایستادگی می کنند. ما از آنان حمایت می کنیم و از سایر ملت ها می خواهیم تا رهبران ایران را حسابده سازند."

پارلمان کانادا روز سه شنبه از حکومت آن کشور خواست تا مذاکرات با ایران را متوقف کند. مجلس عوام کانادا همچنین برای درج سپاه پاسداران ایران در فهرست دهشت افگنی، رای داد.

در ماه سنبلۀ ۱۳۹۱ و اندکی بعد از حمله بر سفارت بریتانیا در تهران، دولت محافظه کار استیون هارپر، صدراعظم پیشین کانادا، روابط دیپلماتیک کشورش را ایران کاهش داد.

مدتی بعد، با پیروزی لیبرال ها در انتخابات کانادا و بعد از توافق هسته‌ای سال ۱۳۹۴، حکومت جدید کانادا اعلام کرد که خواستار از سرگیری روابط با تهران است.

با این حال در رای گیری این هفته در پارلمان کانادا، جستین ترودو صدراعظم کانادا، در رای گیری برای تصویب این مصوبه شرکت کرد. برخی رسانه های کانادا این اقدام را تغییر سیاست دولت کانادا در برابر حکومت ایران تلقی کرده اند.