لینک های دسترسی

Breaking News

اردوغان برای دیدار با ترمپ رهسپار واشنگتن شد


SYRIA-SECURITY/TURKEY Erdogan
SYRIA-SECURITY/TURKEY Erdogan

قرار است رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه امروز (چهارشنبه، ۱۳ نومبر – ۲۲ عقرب) وارد واشنگتن شده و با دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا در قصر سفید دیدار کند.

انتظار می رود رهبران دو کشور در مورد حملات نظامی ترکیه در شمال سوریه و خریداری سیستم دفاعی انقره از مسکو بحث و گفتگو کنند.

دیدار رهبران دو کشور در حالی صورت می گیرد که امریکا و متحدین ناتو نگرانی شان را در مورد خریداری میزایل های اس-۴۰۰ ساخت روسیه از سوی ترکیه، بیان کرده اند.

امریکا گفته است که سیستم دفاع میزایل های اس-۴۰۰ جت های جنگی اف-۳۵ را با تهدید روبرو می‌کند که ترکیه از ایالات متحده خریداری کرده است.

در پاسخ به خریداری میزایل های اس-۴۰۰ ساخت روسیه، ایالات متحده سهمگیری انقره را در برنامۀ جت های اف-۳۵ متوقف کرد.

یک مقام ارشد ایالات متحده گفته است که موضوع خریداری سیستم میزایل های اس-۴۰۰ توسط ترکیه، از مسایل عمده‌ای است که رییس جمهور ترمپ با همتای ترکی اش در مورد آن بحث خواهد کرد.

در همین حال، سخنگوی رییس جمهور ترکیه در یک پیام در صفحۀ تویتر خود نوشته است که موقف و استدلال انقره در مورد خریداری میزایل های اس-۴۰۰ از روسیه واضح است.

فهرتین التون گفته است که ترکیه به خریداری میزایل های اس-۴۰۰ نیاز فوری داشت. او افزوده که ایالات متحده نباید این موضوع را به "یک خار" در روابط دو کشور بدل کند.

XS
SM
MD
LG