لینک های دسترسی

Breaking News

افراد دستگیر شده در عربستان در هوتل مجلل توقیف اند


هوتل ریتز کارلتون واقع در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، یکی از مجلل ترین هوتل ها در عربستان سعودی خوانده می شود
هوتل ریتز کارلتون واقع در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، یکی از مجلل ترین هوتل ها در عربستان سعودی خوانده می شود

لوی سارنوالی عربستان سعودی تایید کرده است که مجموعاً ۲۰۸ نفر به اتهام فساد اداری در آن کشور دستگیر شده است.

لوی سارنوالی عربستان سعودی روز جمعه با نشر یک اعلامیه گفته است که در چندین سال گذشته، بیش از ۱۰۰ میلیارد دالر در آن کشور اختلاس شده است.

شیخ سعود الموجب، لوی سارنوال عربستان سعودی، همچنین گفته است که از جمله افراد توقیف شده، هفت تن آنان بدون اتهام از قید آزاد شده اند. اما ۲۰۱ فرد متباقی در توقیف به سر می برند.

افراد توقیف شده در یک هوتل مجلل موسوم به ریتز کارلتون واقع در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، در توقیف به سر می برند.

حکومت عربستان سعودی در یک هفتۀ گذشته ۱۷۰۰ حساب بانکی افراد را نیز مسدود کرده است.

اما ریکس تیلرسن، وزیر خارجۀ ایالات متحده، گفته است عادل الجبیر، وزیر خارجۀ عربستان سعودی، به وی گفته است که افراد دستگیر شده از لحاظ تخنیکی در توقیف قرار ندارند.
منتقدین می گویند که دستگیری دسته جمعی مقامات برجستۀ در آن کشور اقدامی برای حاشیه راندن رقبای محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی است که در حال حاضر، ریاست مبارزه بر ضد فساد اداری آن کشور را نیز بر عهده دارد.

توقیف شهزادگان و شمار از مقامات پیشین عربستان سعودی دو هفته پس از آن صورت گرفته است که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، از هزاران سرمایه گذار عمده و برجسته جهان استقبال کرد. استقبال از سرمایه گذاران، بخشی از اصلاحات اقتصادی است که ولیعهد عربستان سعودی در ماه های اخیر در آن کشور روی دست گرفته است.

XS
SM
MD
LG