لینک های دسترسی

Breaking News

سازمان همکاری‌های اسلامی خواهان برقراری آتش‌بس در افغانستان شد


سازمان همکاری کشورهای اسلامی به مناسبت ماه رمضان از طرف‌های درگیر در افغانستان خواست تا "فوراً" با کاهش خشونت‌، روی "آتش بس دوامدار" کار کنند.

این سازمان ناوقت روز جمعه ۲۴ اپریل ( پنجم ثور) با نشر اعلامیه‌ای گفت: "سازمان همکاری کشورهای اسلامی با تجدید درخواست خویش از تمام رهبران و گروه‌ها در افغانستان می‌خواهد تا فوراً خشونت را کاهش دهند و مشترکاً روی برقراری آتش‌بس دوامدار کار کنند".

در اعلامیه همچنان از طرف‌های درگیر در افغانستان تقاضا صورت گرفته است که برای حل اختلافات موجود در این کشور، گفتگوی سازنده داشته باشند تا به صلح دایمی برسند.

این سازمان گفته است که با شیوع کروناویروس وضعیت در افغانستان دشوارتر شده و کاهش خشونت در این کشور به یک نیاز مبرم تبدیل شده است.

در بخشی از اعلامیه همچنان آمده است: "سازمان همکاری کشورهای اسلامی از تمام رهبران و گروه‌های افغان می‌خواهد که اراده، اتحاد و همبستگی شان را برای مبارزه با ویروس همه‌گیر کووید۱۹ نشان دهند".

سازمان همکاری کشورهای اسلامی بر اهمیت آغاز "گفتگوهای بین‌الافغانی" با اشتراک تمام گروه‌ها برای رسیدن به یک توافق سیاسی صلح‌آمیز نیز تاکید کرده است.

این سازمان از توافقنامه صلح میان ایالات متحده و طالبان و تعقیب این توافقنامه با آغاز روند تبادله زندانیان نیز استقبال کرده است.

این سازمان در حالی خواستار برقراری آتش‌بس در افغانستان شده است که طالبان دیروز درخواست حکومت افغانستان را مبنی بر آتش بس رد کردند.

محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان روز (پنجشنبه - ۲۳ اپریل) در پیامی به مناسبت ماه رمضان از طالبان خواست که "به صدای صلح و آتش بس لبیک گویند".

اما سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در توییتی نوشت که درخواست آتش بس معقول نیست.

پیش از این، منشی عمومی ملل متحد از تمام طرف‌های درگیر در سراسر جهان خواسته بود که به دلیل شیوع کروناویروس آتش بس کنند.

XS
SM
MD
LG