لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان مرکز ولسوالی اندر غزنی را آتش زدند


مقام‌های محلی در ولایت غزنی می‌گویند که طالبان مقر ولسوالی و فرماندهی امنیه ولسوالی اندر غزنی را پس از چاشت امروز یک شنبه آتش زدند.

خالقداد اکبری، عضو شورای ولایتی غزنی، به صدای امریکا گفت که پس از آنکه قوای دولتی مقر ولسوالی و فرماندهی امنیه اندر را بدون درگیری تخلیه کرده و در ساحۀ چهار دیوار این ولسوالی منتقل کردند، طالبان وارد این ساحه شده و ساختمان ولسوالی و فرماندهی امنیه را به آتش کشیدند.

ذبیح‌الله مجاهد، که خود را سخنگوی طالبان می‌خواند، نیز با ارسال پیامی به رسانه‌ها ادعا کرده است که جنگجویان آن گروه، مرکز ولسوالی اندر را تصرف کرده اند.

اما مقام‌های امنیتی غزنی با رد این ادعای طالبان می‌گویند که به خاطر جلوگیری از تلفات افراد ملکی، مقر ولسوالی وفرماندهی امنیه اندر را ازساحۀ قبلی‌اش منتقل کرده اند.

فرید احمد مشعل، فرمانده امنیه غزنی، گفت " عملیات گسترده را برای بیرون راندن مخالفین از ولسوالی اندر راه اندازی کردیم و مقر ولسوالی و فرماندهی امنیه را در ساحۀ چهار دیوار این ولسوالی منتقل کردیم تا از تلفات افراد ملکی جلوگیری شود".

آقای مشعل در صحبت با صدای امریکا گفت که هم اکنون شمار زیاد قوای امنیتی افغان در ولسوالی اندر مصروف انجام عملیات اند.

ساحۀ چهار دیوار ولسوالی اندر غزنی که مقر ولسوالی وفرماندهی امنیه در آن منتقل شده است حدود ۵ کیلومتر از مرکز شهر غزنی فاصله دارد.

مقام‌های امنیتی غزنی می‌گویند از اثر حملات تهاجمی طالبان بر ولسوالی اندر به افراد ملکی و نیروهای امنیتی آسیب نرسیده است اما در ۲۴ ساعت گذشته ۲۳ مخالف مسلح دولت کشته شده اند.

این در حالیست که دو ماه قبل طالبان در یک حملۀ گستردۀ تهاجمی بخش‌هایی از مرکز شهر غزنی را به تصرف خود درآورده بودند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG