لینک های دسترسی

Breaking News

هیات طالبان به رهبری عباس استانکزی به مسکو رفته است - منبع


یک هیات طالبان از دفتر سیاسی این گروه در قطر برای دیدار با مقام‎های روسی به مسکو رفته است.

برخی منابع طالبان به خبرگزاری اسوشتید پرس گفته اند که رهبری این هیات طالبان را شیر محمد عباس استانکزی به عهده دارد و این هیات روز گذشته (جمعه) از قطر وارد مسکو شده است.

خبرگزاری تاس روسیه گزارش کرده است که نمایندگان طالبان تا اکنون با ضمیر کابلوف، نمایندۀ ویژه روسیه برای افغانستان دیدار و گفتگو کرده اند.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در مسکو به این رسانه‌ روسی گفته است که صلح افغانستان محور بحث نمایندگان این گروه و مقام‌های روسی به ویژه آقای کابلوف بوده است.

گفته می‌شود شیر محمد عباس استانکزی، سهیل شاهین و قاری محمد حنیف در ترکیب این هیات شامل اند.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به این خبر گفته است: "طالبان اين‌بار از مسكو صدا بلند كردند و مي گويند كه به افغان كشی ادامه ميدهيم؛ نيروهای امنيتی کشور منتظر اند تا آقاي استانكزی و همقطارانش چه وقت از قطر و مسكو برای جنگ وارد افغانستان می شوند."

این نخستین سفر خارجی نمایندگان طالبان پس از لغو مذاکرات امریکا با طالبان از سوی دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا است.

دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا به روز یک شنبه هفته گذشته در یک اقدام غیرمنتظره، روند گفتگوهای امریکا با طالبان را به دلیل حمله اخیر طالبان در شش درک کابل متوقف کرد.

این سفر نمایندگان طالبان به مسکو در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این وزارت خارجه روسیه از "آمادگی و تمایل طالبان برای ادامۀ گفتگوها با نمایندگان امریکا و ادامه تلاش‌ها برای پایان جنگ از راه‌های سیاسی و دیپلوماتیک در افغانستان" استقبال کرده بود.

XS
SM
MD
LG