لینک های دسترسی

Breaking News

انتقاد شدید داکتر عبدالله از اظهارات حکمتیار


عبدالله عبدالله، رئیس اجراییۀ حکومت افغانستان، بدون ذکر نام گلبدین حکمیتار، رهبر حزب اسلامی، از وی انتقاد کرده است.

داکتر عبدالله گفت است "واقعاً حیثیت گرفتن نام را ندارد که نام او را به زبان بیاورم."

آقای عبدالله پنجشنبه در ولایت پنجشیر گفت "متاسفانه کسانی هستند که وقتی در عقب میکروفون قرار گرفتند، فراموش می کنند که به حیث یک مسلمان، یک انسان و یک شهروند چه مسوولیت دارند."

داکتر عبدالله همچنان گفت "شهروندان این کشور یا بخشی مردم این کشور را حیوان خطاب کردند. من نامش را نمی گیرم که واقعاً حیثیت گرفتن نام را ندارد که نام او را به زبان بیاورم."

چند روز پیش، گلبدین حکمتیار در واکنش به اختلاف شماری از گروه های سیاسی در مورد نوشتن واژه"افغان" در تذکره های الکترونیکی گفت "اگر کسی نام افغانستان و افغان را قبول نمی کند، می تواند از گرفتن تذکره خودداری کند. همین قدر حق دارد، نه بیشتر از آن. می توانند در افغانستان بدون تذکره، سند و پاسپورت بود و باش داشته باشند. ما بسیار حیوانات داریم که نه تذکره ، نه پاسپورت و نه مجوز دارند. آنان [مخالفان توزیع تذکرۀ برقی] نیز می توانند که بدون پاسپورت و ویزه در اینجا بود و باش داشته باشند."

حزب اسلامی حکمتیار و حزب جمعیت اسلامی که زمانی داکتر عبدالله عضو ارشد آن بود، در دههء نود میلادی درگیر جنگ های خونین در افغانستان به ویژه در شهر کابل بود.

  • 16x9 Image

    خالد مفتون - واشنگتن

    خالد مفتون، به عنوان تهیه کننده گزارش های تحلیلی و گوینده خبر، کارش را از ابتدای سال ۲۰۱۴ در رادیو صدای امریکا در واشنگتن آغاز کرد. خالد پیشتر از این، حدود ۱۰ سال در رسانه های بین المللی مختلف به شمول خبرگزاری آلمان درکابل و رادیو آزادی در پراگ کار کرده بود. خالد مفتون سند لیسانس حقوق و علوم سیاسی را از دانشگاه کابل دریافت کرده و سند ماستری را در رشته مدیریت عامه از انستیتوت مطالعات بین المللی مونتری کالیفرینای امریکا کسب کرده است.

XS
SM
MD
LG