لینک های دسترسی

Breaking News

کشته شدن ده‌ها جنگجوی حامی حکومت سوریه


دو سربار امریکایی در منطقۀ منبیج واقع در شمال سوریه
دو سربار امریکایی در منطقۀ منبیج واقع در شمال سوریه

مقامات نظامی ایالات متحده روز پنجشنبه گفتند که در نتیجۀ حملات هوایی ائتلاف به رهبری امریکا، حدود ۱۰۰ جنگجوی حامی حکومت سوریه کشته شد.

به گفتۀ مقامات امریکایی این افراد بخشی از قوای طرفدار حکومت سوریه بودند که در برابر نیروی مخالف حکومت سوریه می جنگیدند. ایالات متحده از جنگجویان مخالفت حکومت سوریه حمایت می کند.

ائتلاف به رهبری ایالات متحدۀ امریکا گفته است که قوای حامی حکومت سوریه به صورت "غیر منتظره" بر مقر قوای دموکراتیک سوریه در ولایت دیرالزورحمله کردند.

نظامیان ایالات متحده همچنین گفته اند که شماری از پرسونل امریکایی حین حمله بر این مقر با نیرو های دموکراتیک سوریه یکجا بودند.

مقامات امریکایی گفته اند که هیچ یک از پرسونل نظامی ایالات متحده در این حمله آسیب ندیده است، اما شماری از اعضای نیرو های دموکراتیک سوریه در اثر حملات راکتی، زخمی شده اند.

مقامات امریکایی گفته اند که نیرو های حامی حکومت سوریه می خواستند از طریق حمله بر مقر نیرو های دموکراتیک سوریه کنترول ساحات بیشتر را در ولایت دیرالزور به دست بیاورند، منطقۀ که به گفتۀ مقامات امریکایی، نیرو های دموکراتیک سوریه در ماه سپتامبر ۲۰۱۷ از نزد تندروان گروه دولت اسلامی به تصرف خود آوردند.

رسانه های حکومتی سوریه گفته اند که حملات هوایی ائتلاف به رهبری ایالات متحده جنگجویان قومی را هدف قرار داده است که بر ضد تندروان داعش و نیرو های دموکراتیک سوریه می جنگیدند. رسانه های حکومت حملات هوایی قوای ائتلاف را "تهاجم" عنوان کرده که در نتیجۀ آن ده ها نفر کشته شده است.

در اعلامیۀ ائتلاف به رهبری ایالات متحده تاکید شده است که ماموریت آن ائتلاف مبارزه بر ضد تندروان داعش است، اما در عین حال گفته شد که "حق دفاع خودی غیر قابل مذاکره است."

قوای نظامی ایالات متحده در سال ۲۰۱۴ حملات هوایی خود را در سوریه پس از آن آغاز کرد که تندوران داعش مناطق وسیعی را در شرق سوریه و شمال و غرب عراق به تصرف خود آوردند.

یک سال پس از آن، روسیه به حمایت از حکومت بشارالاسد، رئیس جمهور سوریه، وارد جنگ سوریه شد.

نظامیان ایالات متحده گفته اند که قوای ائتلاف به رهبری امریکا در جریان حملۀ روز چهار شنبه و پس از آن با روسیه در تماس بوده و مقامات روسی را در مورد حضور نیرو های دموکراتیک سوریه در آن منطقه آگاه کرده بود.

XS
SM
MD
LG