لینک های دسترسی

Breaking News

پس از نورستان، جنگل‌های کنر نیز آتش گرفت


مقامات طالبان می‌گویند که جنگل‌های ساحه لوی خور ولسوالی چپه درۀ کنر نیز آتش گرفته است.

مولوی نجیب‌الله روحانی، رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان در کنر، روز شنبه چهارم جون (۱۴ جوزا) به صدای امریکا گفت که دو روز قبل در منطقه "دیگل" از مناطق ولسوالی چپه درۀ این ولایت آتش‌سوزی صورت گرفت که توسط مردم محل و طالبان مهار شد.

آقای روحانی افزود که پس از آن در ساحۀ "لوی خور" ولسوالی متذکره آتش‌سوزی صورت گرفته که تا اکنون مهار نشده است.

او گفت که مردم هم اکنون در تلاش اند تا جلو گسترش آتش‌سوزی را در آن منطقه بگیرند.

مقامات طالبان هنوز روشن نکرده اند که دلیل آتش‌سوزی در این دو منطقۀ ولسوالی چپه درۀ ولایت کنر چه بوده است و به چه مساحتی جنگل در آتش سوخته است.

حدود دو هفته پیش جنگل‌های نورستان در همسایگی ولایت کنر نیز آتش گرفته بود. آتش‌سوزی نخست از جنگل‌های ولسوالی نورگرام آغاز شد.

ملا جانان سایق، رییس عملیاتی وزارت دولت در امور مبارزه با حوادث طالبان، روز گذشته به صدای امریکا گفت که بر اساس معلومات ابتدایی، دلیل آتش‌سوزی در نورستان منازعات محلی بوده است. به گفتۀ وی، طالبان تلاش می‌کنند که عاملان این رویداد را بازداشت کنند.

مقام‌های طالبان گفته اند که تا کنون بیش از ۱۸۰ جریب جنگل‌زار در این ولایت آتش گرفته و آتش سوزی هنوز هم ادامه دارد.

این در حالی است که شیرمحمد عباس ستانکزی، معین سیاسی وزارت خارجۀ طالبان، از دینگ ینان، شارژدافیر سفارت چین در کابل، خواستار همکاری فوری آن کشور برای خاموش‌کردن این آتش‌سوزی شده است.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی این وزارت، به تاریخ دوم جون (۱۲ جوزا) گفت که در این دیدار آقای ینان اطمینان داد که این درخواست را با مقام‌های ارشد دولت چین در میان خواهد گذاشت.

XS
SM
MD
LG