لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا: طالبان باید به میز مذاکره آورده شوند


خانم الیس ویلز گفته است که گروه طالبان در میدان نبرد برنده نخواهد شد و آنان فقط از طریق مذاکره با حکومت افغانستان می توانند مشروعیت سیاسی پیدا کنند
خانم الیس ویلز گفته است که گروه طالبان در میدان نبرد برنده نخواهد شد و آنان فقط از طریق مذاکره با حکومت افغانستان می توانند مشروعیت سیاسی پیدا کنند

یک مقام ارشد وزارت خارجۀ ایالات متحده از کشور های منطقه خواست تا بر گروه طالبان فشار وارد کنند تا آنان به میز مذاکره حاضر شوند.

الیس جی ویلز، سرپرست معینیت وزارت خارجۀ ایالات متحده، چهار شنبه در کمیتۀ فرعی روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا گفت که کشورش با جدیت از جامعه بین المللی و تلاش های منطقه ای می خواهد تا بر گروه طالبان فشار وارد کنند تا آنان به میز مذاکره بیایند.

خانم ویلز با اشاره به استراتیژی جدید دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده برای جنوب آسیا و افغانستان گفت که این استراتیژی از یک سو روحیۀ قوای امنیتی افغان را تقویت کرده و از سوی دیگر برای طالبان اشارۀ واضح داده و آن اینکه "طالبان نباید انتظار باشند که ما از {افغانستان} خارج می شویم".

این دیپلومات امریکایی همچنین گفت "طالبان نمی توانند در میدان نبرد برنده شوند. آنان باید بدانند که یگانه راه برای صلح و مشروعیت سیاسی آنان از طریق مذاکره با حکومت افغانستان، می تواند به دست بیاید".

این مقام ارشد وزارت خارجۀ ایالات متحده همچنین تاکید کرد که کشورش خواهان راه حل سیاسی افغانستان است، اما گفت "عمده ترین مانع برای مذاکرات صلح عدم تمایل طالبان به میز مذاکره با حکومت افغانستان است—چه به صورت مخفی و یا علنی".

او همچنین با اشاره به اظهارات رئیس جمهور ترمپ گفت که ایالات متحده از گفتگو های صلح میان حکومت افغانستان و "طالبان معتدل" حمایت می کند "اما سوال این است که چگونه طالبان به میز مذاکره کشانیده شود".

این دیپلومات ارشد امریکایی گفت که دو اقدام همزمان لازم است تا گروه طالبان به میز مذاکره حاضر شوند.

خانم ویلز گفت "دو بخش وجود دارد. یکی افزایش فشار نظامی و دوم فشار همآهنگ جامعۀ بین المللی بالای طالبان تا آنان به میز مذاکره حاضر شوند".

این دیپلومات ارشد امریکایی با اشاره به اظهارات وزیر خارجۀ ایالات متحده گفت که "ما تاریخ طولانی مثبت با پاکستان داریم، اما پاکستان باید تندروان و دهشت افگنانی را که در داخل آن کشور فعالیت می کنند، نابود کند".

XS
SM
MD
LG