لینک های دسترسی

Breaking News

خورد ضابط امریکایی شاید به حبس ابد محکوم شود


برگدال در جون ۲۰۰۹ اسیر طالبان شد و پنج سال را در قید آن گروه سپری کرد.
برگدال در جون ۲۰۰۹ اسیر طالبان شد و پنج سال را در قید آن گروه سپری کرد.

اردوی ایالات متحده روز دوشنبه اعلام کرد که بو برگدال خورد ضابط پیشین امریکایی که در افغانستان وظیفه اجرا کرده است، به خاطر فرار از پوستۀ نظامی و به مخاطره انداختن جان سربازان هم قطارش، در پیشگاه محکمۀ نظامی حضور خواهد یافت.

برگدال به تاریخ ۳۰ جون ۲۰۰۹ اسیر طالبان شد و پنج سال را در اسارت آن گروه به سر برد تا اینکه سال گذشته در بدل رهایی پنج تن از فرماندهان طالب از زندان نظامی ایالات متحده در گوانتانامو، از قید طالبان رها شد.

در صورتیکه این خورد ضابط پیشین امریکایی به فرار از وظیفه مجرم شناخته شود، احتمالاً باقی عمر خود را در زندان نظامی سپری خواهد کرد.

وکیلان مدافع برگدال در اوایل سال روان در جلسۀ محکمه استدلال کردند که وی باید به تخلف متهم شود، جرمی که مجازات آن تنزیل رتبه، حبس کوتاه مدت و اخراج از خدمت نظامی می باشد.

وکیلان مدافع می گویند که برگدال با طالبان همدلی نداشته و نیز در تلاش برای یافتن وی هیچ سرباز دیگری کشته نشده است. آنان می گویند که برگدال در زمان اسارت در چنگ طالبان، مشقت زیادی را تحمل کرده است.

اما مقامهای محکمۀ نظامی می گویند که برگدال از چند هفته پیش برای فرار از پوستۀ نظامی در افغانستان طرح ریزی کرده و با انجام اینکار در تاریکی شب، جان سایر سربازان همقطار خود را در خطر انداخته بود.

XS
SM
MD
LG