لینک های دسترسی

Breaking News

نژادپرستی در بریتانیا؛ وزیر دفاع معذرت خواست 


بریتانیا به خاطر "نژاد پرستی فراگیر" که سبب عدم ارجگذاری به صدها هزار سرباز افریقایی و آسیایی نژاد شده است، معذرت خواست.

کمیسیون قبر‌های جنگ مشترک‌المنافع بریتانیا پس از تحقیقاتی که آغاز کرده بود،‌ یافته است که به ۳۵۰ هزار سرباز که اکثریت شان از کشورهای افریقایی و شرق میانه بودند و در جریان جنگ جهانی اول در دفاع از این کشور جان باخته اند، ارجگذاری نشده است.

بن والس، وزیر دفاع بریتانیا به پارلمان این کشور گفت: "هیچ شکی وجود ندارد؛ تبعیض در برخی از تصامیم این کمیسیون نقش داشته است."

او افزود: "به نمایندگی از کمیسیون قبرهای جنگ مشترک‌المنافع و حکومت آن وقت و امروزی، می‌خواهم برای ناکامی در تطبیق اصول بنیادی شان در تمام آن سال‌ها عذر خواهی کنم و تاسف عمیق خود را برای اصلاح آن که مدت طولانی را در بر گرفت، اظهار کنم."

این کمیسیون در بخش ارجگذاری به نیروهای مشترک المنافع کار می‌کند و تضمین می‌کند که سربازان کشته‌شده در هر دو جنگ جهانی باید به گونه یکسان بدون در نظر داشت رتبه، سابقه و دین شان ارجگذاری شوند.

گزارش این کمیسیون یافته است که ۴۵ تا ۵۴ هزار سربازی که بیشتر شان هندی، مصری، سومالیایی و از کشور‌های شرق و غرب افریقا بودند، به گونه یکسان ارجگذاری نشده اند.

در حدود ۱۱۶ هزار تا ۳۵۰ هزار سرباز کشته‌شدهٔ دیگر که بیشتر شان از شرق افریقا و مصر بودند، یا با ذکر نام و یا هیچ ارجگذاری نشده اند.

XS
SM
MD
LG