لینک های دسترسی

Breaking News

کووید۱۹ در افغانستان؛ ثبت ۶۲۵ واقعۀ جدید در هفت روز


بر بنیاد آمار وزارت صحت عامۀ افغانستان، طی هفت روز گذشته، ۱۲هزار و ۵۷۹ نمونۀ مشکوک کروناویروس آزمایش شده که نتایج ۶۲۵ واقعۀ آن مثبت بوده است.

با این آمار جدید، رقم مجموعی واقعات مثبت کروناویروس که به گونۀ رسمی در افغانستان ثبت شده است، به ۵۴هزار و ۴۸۳ مورد افزایش یافت.

همچنان این وزارت گفته است که در همین مدت یک‌هزار و ۷۷۹ بیمار مبتلا به کووید۱۹ دوباره سلامتی شان را به دست آورده و از آغاز شیوع کروناویروس تا روز پنجشنبه ۴۶هزار و ۸۸۷ بیمار بهبود یافته اند.

وزارت صحت عامۀ افغانستان تا اکنون مرگ دوهزار و ۳۷۰ بیمار کووید۱۹ را تایید کرده که از این میان ۴۲ مورد آن در هفت روز گذشته ثبت شده است.

کابل با داشتن ۷۰۹ مورد مرگ و میر ناشی از کروناویروس و ۱۸هزار و ۲۹۵ واقعه مثبت در صدر قرار دارد و پس از آن ۴۰۹ مورد مرگ و هشت‌هزار و ۹۳۴ واقعه مثبت در هرات ثبت شده است.

پس از کابل و هرات، ولایت بلخ با ۱۷۸ مورد مرگ ناشی از کروناویروس و سه‌هزار و ۳۳۸ واقعه مثبت در جایگاه سوم قرار گرفته است.

کروناویروس برای نخستین‌بار در شهر ووهان ایالت هوبی چین در دسمبر ۲۰۱۹ شیوع یافت و سپس به همه‌گیری مرگبار جهانی مبدل شد.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده امریکا، تا صبح پنجشنبه ۲۱ جنوری (دوم دلو) بیش از دو میلیون و ۷۵هزار بیمار کووید۱۹ در سراسر جهان جان باخته و اضافه از ۹۶ میلیون و ۹۰۶هزار نفر در سراسر جهان به کروناویروس مبتلا شده اند.

XS
SM
MD
LG