لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت صحت: ۶۶ درصد بیماران کووید۱۹ در افغانستان بهبود یافته اند


وزارت صحت عامه افغانستان می‌گوید که تا اکنون ۶۶ درصد بیماران کووید۱۹ در این کشور دوبارۀ صحت‌یاب شده اند.

اکمل سمسور، سخنگوی این وزارت روز دوشنبه ۲۰ جولای (۳۰ سرطان) به خبرنگاران گفت که تا اکنون ۲۳ هزار و ۶۶۳ نفر در این کشور دوبارۀ صحت‌یاب شده اند.

آقای سمسور افزود: " تقریباً ۳.۳ درصد شان [افراد مصاب به کووید۱۹] فوت کرده اند."

به گفته آقای سمسور در ۲۴ ساعت گذشته، تنها دو نفر در ولایت هرات جان باخته که با این موارد جدید، شمار مرگ و میر ناشی از کروناویروس در افغانستان به ۱۱۸۳ مورد رسیده است.

او همچنان گفت که واقعات مثبت کروناویروس با گذشت هر روز رو به کاهش است و در یک شبانه‌روز ۴۰ واقعۀ مثبت در چهار ولایت ثبت شده است.

بر اساس معلومات وزارت صحت افغانستان تا اکنون، ۳۵ هزار و ۵۰۳ نفر در این کشور به کووید۱۹ متبلا شده که از این میان ۲۳هزار و ۶۶۳ تن آنان دوبارۀ صحت‌یاب شده اند.

سخنگوی وزارت صحت همچنان گفت که شمار مراجعین به شفاخانه‌ها در مرکز و ولایات رو به کاهش است؛ اما از شهروندان کشور خواست که هنوز هم کروناویروس در برخی ولایات سیر صعودی دارد و باید این ویروس را جدی بگیرند.

آقای سمسور افزود: "ارقام را که ما تحلیل و تجریه کردیم، معلوم می‌شود که در سه ولایت، فیصدی معاینات مثبت شان بسیار بالا است که این ولایت‌ها هرات، بامیان و بادغیس استند."

کروناویروس برای نخستین‌بار در شهر ووهان ایالت هوبی چین در دسمبر ۲۰۱۹ میلادی شیوع کرد و سپس در سراسر دنیا گسترش یافت و به همه‌گیری مرگ‌بار تبدیل شد.

بر اساس معلومات پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده تا صبح دوشنبه ۲۰ جولای (۳۰ سرطان) این ویروس در سراسر جهان جان بیش از ۶۰۶ هزار نفر را گرفته و بیش از ۱۴ میلیون و ۵۰۸ هزار نفر به آن مبتلا شده اند.

XS
SM
MD
LG