لینک های دسترسی

Breaking News

پولیس هالند زوجی فراری از هوتل قرنطین کووید۱۹ را دستگیر کرد


نمای از هوتل در نزدیکی میدان هوایی شیفول (Schiphol) امستردام که ۶۱ مسافر مبتلا به کووید-۱۹ در قرنطین به سر می برند
نمای از هوتل در نزدیکی میدان هوایی شیفول (Schiphol) امستردام که ۶۱ مسافر مبتلا به کووید-۱۹ در قرنطین به سر می برند

پولیس سرحدی هالند روز یکشنبه ۲۸ نومبر (هفتم قوس) گفت که یک زوج را که از یک هوتل قرنطین بیماران کووید۱۹ فرار کرده بودند، از یک طیاره که قرار بود به زودی پرواز کند، دستگیر کرده است.

خبرگزاری فرانس پرس گزارش داد که این رویداد پس از رخ داد که مقام های هالندی روز جمعه ۶۱ مسافر را که توسط دو پرواز از افریقای جنوبی وارد میدان هوایی سخیپول (Schiphol) امستردام، پایتخت هالند، شده بودند، پس از آن در یک هوتل قرنطین کرد که آزمایش کووید۱۹ در آنان مثبت برآمد.

از جملهٔ این افراد، ۱۳ تن آنان به نوع جهش یافتهٔ کروناویروس موسوم به اومیکرون مبتلا اند.

استفنی ون واردنبورگ، سخنگوی وزارت صحت هالند گفته است که آزمایش یکی از این زوج ها مثبت بود و از دیگرش منفی، اما هر دوی آنان در قرنطین به سر می‌بردند.

به گفتهٔ این مقام صحی هالند، هر دو زوج حال دو باره در قرنطین به سر می‌برند، اما در هوتل‌های جداگانه.

خبرگزاری فرانس پرس گزارش داده است که یکی از این زوج ها، مرد ۳۰ سالهٔ اسپانیایی است و دیگرش زن ۲۸ سالهٔ پرتگالی.

ستن وربرکت، سخنگوی پولیس هالند، گفته است که این زوج شام یکشنبه به وقت محل زمانی دسگیر شدند که قرار بود طیارهٔ حامل آنان تا دقایق بعد، ساعت ۰۶:۰۰ شام به وقت محل، به سمت اسپانیا پرواز کند و این زوج پس از دستگیری، تحویل مقام های صحی آن کشور شدند.

به گفتهٔ وربرکت، پولیس سرحدی هالند این زوج را در ادارهٔ سارنوالی آن کشور به دلیل به خطر انداختن امنیت و مصوونیت عمومی،‌ متهم کرده است.

تا حال مشخص نشده است که این زوج چگونه قادر شدند تا از هوتل قرنطین شده بیرون شوند.

حکومت هالند روز جمعه پس از آن مقررات جدید سفر را به آن کشور وضع کرد که نوع جهش یافته کروناویروس موسوم به اومیکرون در افریقای جنوبی شناسایی شد.

اومیکرون پنجمین نوع جهش‌یافتهٔ کروناویروس است که برای بار نخست در جریان هفتهٔ های اخیر در افریقای جنوبی شناسایی شد؛ نوع ویروسی که سبب افزایش سریع موارد ابتلا به کووید۱۹ شده است.

سازمان جهانی صحت یا WHO گفته است که نوع جدید جهش‌یافتهٔ کروناویروس (اومیکرون) قابل نگرانی است.

در تاج پروتینی این ویروس در حدود ۳۰ جهش دیده می‌شود و دانشمندان نگران اند که برخی از جهش‌ها سبب خواهد شد تا این ویروس به سادگی سرایت کند.

با آنهم،‌ دانشمندان تا اکنون نمی‌دانند که آیا اومیکرون خطرناکتر است و یا قابلیت سرایت بیشتر را دارد یا نه.

کرسشن لندمرییر، سخنگوی سازمان جهانی صحت در ژنیو گفت که تحلیل‌های ابتدایی نشان می‌دهد که نوع تازهٔ این ویروس، جهش‌های زیادی دارد و پژوهشگران برای درک آن مصروف کار اند.

بر اساس معلومات سازمان ملل متحد، کمتر از یک در صد نوع الفا، بیتا و گامای کروناویروس در جهان در حال گردش بوده و عمدتاً نوع دلتا آن شایع است.

نوع دلتا قابلیت سرایت سریع را دارا بوده و از این جهت جاگزین انواع دیگر در سراسر جهان شده است. اما در مورد اینکه اومیکرون چه خصوصیاتی دارد،‌ باید مطالعات بیشتر صورت گیرد.

نگرانی‌ها در مورد اومیکرون بازار‌های مالی را روز جمعه ۲۶ نومبر متاثر کرد و نرخ نفت را در هر بیرل ۱۰ دالر کاهش داد.

سازمان جهانی صحت گفت که برای درک پیامد‌های نوع B.1.1.529 کروناویروس (اومیکرون) به هفته‌ها مطالعه نیاز است.

مایک راین، رییس بخش عاجل این سازمان گفت که هیچ کسی باید پاسخ سریع و شتابزده در مورد اومیکرون ارایه نکند. بر اساس گزارش ها، نوع اومیکرون کروناویروس در شماری از کشوری های غربی از جمله بریتانیا و آسترالیا نیز مشاهده شده است. اما ایالات متحده تا حال شاهد این نوع کروناویروس نبوده است.

با وجود آنهم، جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده اعلام کرد که مسافرت‌ها از افریقای جنوبی و هفت کشور دیگر افریقایی - بوتسوانا، زمبابوی، نامیبیا، لشوتو، ایسواتینی، موزمبیق و ملاوی- را سر از روز دوشنبه ۲۹ نومبر (هشتم قوس) محدود می‌سازد.

XS
SM
MD
LG