لینک های دسترسی

Breaking News

۱۰۶ واقعۀ جدید کووید۱۹ در افغانستان ثبت شد


وزارت صحت عامۀ افغانستان از ثبت ۱۰۶ واقعۀ مثبت کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

معصومه جعفری، معاون سخنگوی این وزارت روز دوشنبه ۲۷ جولای (ششم اسد) به خبرنگاران گفت که این واقعات در ۱۲ ولایت به ثبت رسیده اند که با این حساب، شمار مبتلایان کروناویروس در این کشور به ۳۶هزار و ۲۶۳ نفر رسیده است.

خانم جعفری افزود که در یک شبانه‌روز گذشته، چهار نفر در ولایت غور، سه نفر در کابل دو نفر در بلخ و یک تن دیگر در هرات در اثر این ویروس جان باخته اند که با این موارد جدید، رقم مرگ و میر ناشی از بیماری کووید۱۹ در افغانستان به ۱۲۶۹ مورد رسیده است.

بر اساس معلومات وزارت صحت افغانستان از آغاز شیوع کروناویروس تا اکنون ۲۵هزار و ۱۹۸ نفر دوبارۀ سلامتی شان را به دست آورده اند.

این در حالی است که دیروز سرپرست وزارت صحت افغانستان گفت که کروناویروس هنوز هم بسیاری از مردم را تهدید می‌کند و از شهروندان این کشور خواست که باید توصیه‌های این وزارت را جدی بگیرند.

احمدجواد عثمانی افزود: "در ایام عید قربان باز هم پیام ما این است که مردم، رسانه‌ها و تمام والی‌ها، وزارت صحت را کمک کنند تا بتوانیم که از اجتماع، روی بوسی، بغل‌کشی جلوگیری کنیم."

او تاکید کرد که کاهش شمار واقعات مثبت کروناویروس در روزهای گذشته، به معنی بیرون شدن از بحران کروناویروس نیست و این ویروس در حال حاضر در میان تمامی افغان‌ها سرایت کرده است.

کروناویروس برای نخستین بار در دسمبر ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و سپس با گسترش در سراسر جهان به همه‌گیری مرگبار تبدیل شد.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده امریکا، تا صبح یکشنبه ۲۷ جولای (ششم اسد) در ۱۸۸ کشور و قلمرو، جان بیش از ۶۴۸ هزار نفر را گرفته و اضافه از ۱۶ میلیون و ۲۶۴هزار نفر دیگر به آن مصاب شده اند.

XS
SM
MD
LG