لینک های دسترسی

Breaking News

پنج تن به اتهام تروریزم در چک بازداشت شد


پولیس جمهوری چک روز پنجشنبه ۲۲ اپریل (دوم ثور) گفت که پنج نفر و یک شرکت را به اتهام مشارکت در درگیری مسلحانه در شرق اوکراین رسماً به تروریزم متهم کرد.

یوروسلو ایبهج، سخنگوی ادارهٔ ملی مبازره با جرایم سازمان یافتهٔ چک گفت که پنج شهروند این کشور روز چهارشنبه به جرم دخیل بودن در درگیری به طرفداری از جمهوری خودخوانده دونتسک بازداشت شدند.

آقای ایبهج در بیانیه‌ای که در وب‌سایت پولیس به نشر رسیده، گفت: "ادارهٔ ملی مبارزه با جرایم سازمان یافته آن‌ها را به اتهام حمله تروریستی، مشارکت در یک گروه تروریستی، تامین مالی تروریزم و ترویج تروریزم متهم کرده است."

پولیس چک می‌گوید که این بازداشت‌ها هیچ ارتباطی با تنش‌های دپلوماتیک بین پراگ و مسکو ندارد. پراگ و مسکو ده‌ها دپلومات یکدیگر را پس از آن اخراج کردند که جاسوسان روسی به برنامه ریزی یک انفجار در سال ۲۰۱۴ در چک متهم شدند.

این در حالی است که تنش میان اوکراین و جدایی طلبان طرفدار روسیه که دو منطقه درشرق این کشور را کنترول می کنند، شعله ور شده است.

کیف پس از الحاق شبه جزیرهٔ کریمیه به روسیه در سال ۲۰۱۴ با جدایی طلبان طرفدار روسیه در مناطق شرقی دونتسک و لوگنسک درگیر شد.

کیف و مسکو طی هفته های اخیر یکدیگر را به دامن زدن به تنش‌ها در شرق اوکراین متهم می‌کنند؛ منطقه‌ای که در آن در جریان جنگ نیروهای اوکراینی با نیروهای تحت حمایت روسیه در سال ۲۰۱۴ حدود ۱۴۰۰۰ اوکراینی کشته شدند.

در همین حال افزایش حضور نظامی روسیه در مرزهای اوکراین، ظرف هفته‌های اخیر نگرانی شدید اروپا و امریکا را در پی داشته است.

مقامات گفته اند که تعداد سربازان روسی در این مناطق، حالا بیشتر از هر زمان دیگر پس از سال ۲۰۱۴ است؛ زمانی که روسیه ‌جزیرهٔ کریمیه را از اوکراین تصاحب کرد.

XS
SM
MD
LG