لینک های دسترسی

Breaking News

دشواری در تثبیت هویت قربانیان رویداد اخیر کابل


در حالی که از انفجار مرگبارِ‌ کابل که به "چهارشنبه سیاه" موسوم است، یک هفته می گذرد، اما هنوزهم اجساد برخی از قربانیان این رویداد به دلیل نبود امکانات معاینۀ DNA در افغانستان، ناشناخته باقی مانده و در سردخانه ها نگهداری می شوند.

ریاست خـدمات طب عدلی میگوید، این نهاد برای تثبیت هویت اجساد، تنها از آزمایش خون و "علایم مشهود" قربانیان استفاده میکند که چنین آزمایش ها در بسیاری مواقع نتیجه مطلوب نمی داشته باشد.

هم اکنون، دو جسد در شفاخانۀ وزیر محمد اکبر خان و سه جسد به شمول جسد یک خانم، در سردخانۀ طب عدلـی نگهداری می شوند و تاکنون تثبیت هویت نشده اند.

شفاخانه وزیراکبرخان به علت نزدیکی اش با محل رویداد هفتۀ گذشته، بخش بزرگ از بـار سنگین را به عهده گرفت.برخی از قربانیان بـه علت سوختگی های شدید و عده یی هم به علت آسیب های جسمی، غیرقابل شناسایی بودند.

آزمایش DNA، پیشرفته ترین معاینه برای تثبیت هویت یک فرد میباشد. یکی از موارد کاربرد این آزمایش، تثبیت هویت کسانی است که صورت و یا بخش زیاد اعضای بدن شان به گونۀ تخریب شده باشد که به کلی غیر قابل شناخت میباشد، و یگانه راه تثبیت هویت آن مطابقت دادن نمونۀ DNA آن فرد با بسته گان نزدیک وی میباشد.

دشواری در تثبیت هویت قربانیان رویداد اخیر کابل
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:28 0:00

XS
SM
MD
LG