لینک های دسترسی

Breaking News

دوستم: از طالبان در سطح ملی و بین‌المللی 'بزرگ‌نمایی' می‌شود


عبدالرشید دوستم، معاون نخست ریاست جمهوری افغانستان در آستانۀ برگزاری گفتگوهای "بین‌الافغانی" می‌گوید از طالبانی‌ که به گفته او، چندین بار در شمال افغانستان شکست‌ خورده اند، "بزرگ نمایی" می‌شود.

آقای دوستم در نشستی با عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی گفته است که صلح با گدایی در افغانستان آمدنی نیست و باید طالبان با شکست مواجه شوند.

عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی روز دوشنبه ۱ جون (۱۰ سرطان) به شمال افغانستان، از جمله ولایات بلخ و جوزجان رفت.

جنرال دوستم خطاب به آقای عبدالله گفت: "از شما می‌خواهیم که با جدیت از رییس جمهور بخواهید که در چهار ماه باقی‌ ماندۀ حکومت وحدت ملی برای تامین امنیت مردم تلاش نماید و بگذارد تا انتقام خون مردم از دشمنان گرفته شود."

آقای دوستم از برگزاری جرگه مشورتی صلح انتقاد کرده و گفت که با وجود مصرف شدن پول زیاد در این جرگه، وعده‌های که در آن به مردم داده شد، عملی نشده است.

اما پیش از این، رییس جمهور گفته بود که تمامی رهنمایی‌های جرگه مشورتی صلح، نقشه راه صلح حکومت افغانستان خواهد بود.

در همین حال، رییس اجرایی حکومت افغانستان گفته است که طالبان هموراه ندای صلح‌خواهانه حکومت افغانستان را با حملات انفجاری پاسخ داده اند.

آقای عبدالله گفت: "هر قدر که صدای مردم برای صلح بلند می‌شود، صدای جنایت و بمب‌گذاری بلندتر می‌شود. جا دارد که در این مرحله تاریخی صدای امنیت و صلح را بلند کنیم. اگر مخالفین دولت به صدای پاک صلح‌ طلبانه مردم، با جنایت و ریختن خون آنها پاسخ می‌دهند، بر مردم ما است تا در برابر آنها یک دست ایستاده باشیم."

XS
SM
MD
LG