لینک های دسترسی

Breaking News

آلمان اعزام قوا به سوریه را بررسی می کند


حکومت آلمان روز دوشنبه هشدار داد که اگر نیرو های حکومت سوریه در ولایت ادلب از سلاح کیمیایی استفاده کرد، آلمان بی تفاوت نخواهد ماند.

استیفن سایبرت، سخنگوی حکومت آلمان، گفته است که "ما با شرکای امریکایی و اروپایی خود در مورد وضعیت [سوریه] بحث داریم. حالتی پیش خواهد آمد که باید در مورد تصمیم گرفته شود."

اما آقای سایبرت تاکید کرد که احتمال اعزام سربازان آلمانی به سوریه "بسیار کم" است.

در همین حال، رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان گفته است که این حزب اشتراک آلمان در جنگ سوریه را تایید نخواهد کرد.

حزب سوسیال دموکرات یکی از اعضای حکومت ایتلافی آلمان به رهبری انگلا مرکل، صدراعظم آن کشور، است.

رهبر حزب سوسیال دموکرات افزود که این حزب هم در حکومت و هم در پارلمان با طرح اعزام سربازان آلمانی به سوریه مخالفت خواهد کرد.

قبل بر این، روزنامۀ Bild به نقل از وزیر دفاع آلمان گزارش داد که برلین گزینۀ یکجا شدن با ایالات متحده، بریتانیا و فرانسه را در جنگ سوریه بررسی می کند—به خصوص اگر حکومت بشارالاسد و متحدین آن به شمول روسیه از سلاح کیمیایی در ولایت ادلب استفاده کنند.

همزمان با این طیاره های حکومت سوریه و روسیه، روز شنبه بر ولایت ادلب حملات هوایی را انجام داده و فشار نظامی را بر آن ولایت که ۲.۹ میلیون جمعیت دارد، تشدید بخشیده اند.

ملل متحد و حکومت ایالات متحده مورد عملیات تهاجمی بر ولایت ادلب ابراز نگرانی کرده گفته اند.

دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده، هفتۀ گذشته در تویتر به حکومت سوریه و متحدینش هشدار داد که نباید "بی باکانه" بر ادلب در سوریه حمله کنند.

تهران و مسکو حامیان عمدۀ رئیس جمهور بشارالاسد در جنگ داخلی آن کشور اند و حمایت این دو کشور از دمشق موجب شده تا شورشیان ضد حکومتی در آن کشور که از حمایت غرب برخوردار اند، سرکوب شوند.

در جنگ هفت سالۀ سوریه بیش از نیم میلیون نفر کشته شده و حدود ۱۱ میلیون نفر دیگر یا از خانه های شان بیجا شده اند و مجبور به ترک کشور شان شده اند.

XS
SM
MD
LG