لینک های دسترسی

Breaking News

در حالی حاضر انصراف از کاندیداتوری سود ندارد – کمیسیون


کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان میگوید، آن عده از نامزدان ریاست جمهوری که از کاندیداتوری منصرف میشوند، آرای را که در انتخابات به دست میاورند، باطل اعلام میگردد.

اما ذبیح الله سادات، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات به صدای امریکا گفت که در حال حاضر، اعلام حمایت یک تیم انتخاباتی از تیم انتخاباتی دیگر و عدم اشتراک در انتخابات، هیچ نفعی ندارد، چون برگه‌ های انتخاباتی چاپ شدهو نام نامزدان در برگه های رای دهی درج میباشد.

به گفته آقای سادات، نامزدان انتخابات ریاست جمهوری حق داشتند که قبل از نشر فهرست نهایی کاندیدان ریاست جمهوری، منصرف شوند و یا از یک نامزدان انتخاباتی دیگر حمایت کنند.

فهرست نهایی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری، در ماه ثور سال روان خورشیدی، اعلام شده بود.

در فهرست نهایی، ۱۸ نامزد انتخابات ریاست جمهوری راه یافت، اما تا اکنون شیدا محمد ابدالی و زلمی رسول به نفع تیم دولت ساز از کاندیداتوری خود منصرف شده اند.

بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان یا 'فیفا' گفته است که اکثریت کاندیدان انتخابات برنامه مشخص ندارند و آنانی که در حال حاضر و خلاف قانون از کاندیداتوری خویش منصرف میشوند، در حقیقت مردم را در سردرگمی قرار میدهند.

انتظار میرود که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، به روز شنبۀ آینده (٦ میزان) برگزار شود.

کمیسیون مستقل انتخابات گفته است که آمادگی‌ها جریان دارد و تا اکنون به مراکز تمام ولایات و به ۱۰۳ولسوالی مواد انتخابات انتقال داده شده و مطابق به تعهد نهادهای امنیتی، تا پنج میزان به تمام ولسوالی‌های که در آن انتخابات برگزار میشود، مواد انتخاباتی انتقال خواهد یافت.

XS
SM
MD
LG