لینک های دسترسی

Breaking News

سازمان جهانی مهاجرت به بیجاشدگان در بادغیس کمک می‌کند


سازمان جهانی مهاجرت (IOM) می‌گوید که به صدها خانواده‌ای که در اثر جنگ‌ها و حوادث طبیعی در ولایت بادغیس آواره شده اند، کمک می‌کند.

این سازمان روز چهارشنبه ۲۲ سپتمبر (۳۱ سنبله) گفت که روند توزیع این کمک‌ها را برای بیجاشدگان این ولایت آغاز کرده و قرار است که ۱۷۰۰ خانواده از آن مستفید شوند.

سازمان جهانی مهاجرت افزوده است که این کمک‌ها شامل اقلام غیرغذایی به ویژه تجهیزات آماده شده برای سرپناه اضطراری است که برای باشندگان این ولایت توزیع می‌شود.

این سازمان افزوده که آنان به کمک و ارزیابی خود به نیازمندی خانواده‌های که در اثر جنگ‌های اخیر و حوادث طبیعی از مناطق اصلی خود بیجا شدند، ادامه خواهد داد.

این در حالی است که کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR) در افغانستان گفت که این نهاد به ادامۀ کمک‌هایش به افرادی که به دلیل جنگ‌ها در این کشور آواره شده اند، متعهد است.

این کمیشنری به تاریخ ۱۹سپتمبر (۲۸ سنبله) گفت که کمک‌هایش را برای خانواده‌هایی که در ننگرهار و کنر به دلیل جنگ‌ها آواره شده اند، آغاز کرده است.

ملل متحد آمار دقیقی از خانواده‌هایی که در این دو ولایت کمک دریافت کرده اند، ارایه نکرده، اما تاکید کرد که این کمک‌ها شامل اقلام ضروری خانه مانند دوشک، کمپل، فرش پلاستیکی، ظروف، وسایل آشپزی و لوازم بهداشتی است.

کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان همچنین گفت: "ما در حال افزایش پاسخ‌دهی جهت بهبود دسترسی به خدمات اساسی برای کمک به ثبات جوامع استیم."

پیش از این، دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد در افغانستان (اوچا) گفته بود که بیجاشدگان داخلی ناشی از جنگ که در جنوب و غرب افغانستان به مناطق اصلی شان برگشته اند به مواد غذایی و سرپناه نیاز دارند.

این دفتر همچنین افزود که مردم افغانستان را تنها نخواهد گذاشت و برای کمک‌های بشردوستانه متعهد است. سازمان ملل متحد از نهادهای بین‌المللی خواسته است که کمک‌های مالی شان را به افغانستان سرعت ببخشند تا موسسات کمک رسان بتوانند برای نجات جان مردم زودتر اقدام کنند.

XS
SM
MD
LG