لینک های دسترسی

Breaking News

انتقاد شدید جواد ظریف بر ایالات متحده امریکا


آقای ظریف گفت که ایالات متحده می تواند بر سوء اعتماد خود نسبت به ایران فایق آید.
آقای ظریف گفت که ایالات متحده می تواند بر سوء اعتماد خود نسبت به ایران فایق آید.

محمد جواد ظریف وزیر خارجۀ ایران با تقبیح تحریم های جدید ایالات متحده به خاطر آزمایش راکت های بالستیکی از سوی تهران گفت که واشنگتن به "اعمال فشار، تعزیر و تحریم معتاد است" و فایق آمدن بر این رویکرد دشوار است.

ایالات متحدۀ امریکا روز یک شنبه، پس از آزمایش اخیر راکت بالستیکی ایران، بر ۱۱ فرد و نهاد دخیل در برنامۀ راکتهای بالستیکی ایران تحریم وضع کرد. آقای ظریف تحریم های ایالات متحده را "غیرضروری" و "غیرقانونی" خواند.

محمد جواد ظریف روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرگزاری اسوشیتدپرس در حاشیۀ مجمع اقتصادی جهان در شهر داووس سویس گفت که برنامۀ راکتهای بالستیکی ایران مشروع و برای دفاع خودی است.

با وصف توافق تاریخی هسته ای میان ایران و قدرت های غربی به شمول ایالات متحده امریکا، آقای ظریف گفته است که چشم انداز آغاز دوبارۀ روابط دیپلوماتیک میان تهران و واشنگتن بسیار بعید است.

باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا، هم یکشنبه گفت با آن که دیپلماسی از جنگ با ایران جلوگیری نموده اما اختلافات عمیق میان جمهوری اسلامی و امریکا هنوز پا برجاست.

واشنگتن رژیم ایران را به نقض حقوق بشری، حمایت از گروه های دهشت افگن و تهدید به امنیت اسراییل متهم می کند.

اوباما از مردم ایران خواست تا با استفاده از فرصت های که پس از تفاهم هسته ای ایجاد شده، حسن نیت و همکاری شان با جامعه جهانی را بیشتر سازند.

XS
SM
MD
LG