لینک های دسترسی

Breaking News

پارلمان پاکستان در مورد اخراج سفیر فرانسه تصمیم می‌گیرد


گروه تندرو تحریک لبیک پاکستان پس از آن اعتراضات خشونت‌آمیز ضد فرانسه را پایان داد که حکومت پاکستان خواستار رای گیری پارلمان در مورد اخراج سفیر فرانسه شد و تعقیب قضایای جنایی علیه اعضای این گروه را به تعلیق درآورد.

شیخ رشید احمد، وزیر داخله پاکستان روز سه شنبه ۲۰ اپریل (۳۱حمل) گفت که دولت "پس از مذاکرات طولانی با تحریک لبیک پاکستان" توافق کرده است که پارلمان این کشور در مورد اخراج سفیر فرانسه تصمیم بگیرد.

پاکستان هفته گذشته فعالیت حزب تحریک لبیک پاکستان را پس از آنکه این گروه شاهراه ها و خطوط آهن را در شهر های بزرک مسدود کرده، به منسوبین پولیس حمله نموده و ملکیت‌های عامه را به آتش زدند، غیر قانونی اعلام کرد.

این گروه علیه نشر کاریکاتورهای منسوب به پیامبر اسلام در فرانسه دست به اعتراضات زد و خواستار اخراج سفیر فرانسه از پاکستان شد.

سفارت فرانسه در اسلام‌آباد نیز روز پنجشنبه گذشته از تمامی شهروندان فرانسه و نهادهای مربوط به این کشور خواست تا به صورت موقت پاکستان را ترک کنند.

اکثر مشاغل، بازارها، مراکز خرید و خدمات حمل و نقل عمومی در شهرهای بزرگ در پاسخ به فراخوان اعتصابی تحریک لبیک پاکستان و گروه های وابسته به آن بسته شده بودند.

در جریان درگیری پولیس با معترضین چهار افسر پولیس و سه معترض کشته و بیشتر از ۸۰۰ منسوب پولیس زخمی شده اند.

عمران خان، صدر اعظم پاکستان روز دو شنبه به شهروندان پاکستان هشدار داد که در ازای اخراج سفیر فرانسه باید بهایی زیادی بپردازند، زیرا نیمی از صادرات پاکستان به ادتحادیه اروپا فروخته می‌شود.

شفیق امینی، سخنگوی تحریک لیبیک با انتشار بیانیه صوتی به هواداران این حزب گفت: "درخواست می شود که اعتراضات را در هر کجای کشور که اتفاق می افتد، پایان دهید."

تحریک لیبک همچنین خواستار آزادی رهبر و صدها عضو این گروه، رفع ممنوعیت و برکناری وزیر داخله شده است.

XS
SM
MD
LG